czwartek, 31 grudnia 2020

Podsumowanie książkowe & filmowe 2020 roku, czyli moje subiektywnie najlepsze i najgorsze tytyułu minionych dwunastu miesięcy

 


Rok 2020 był naprawdę dziwnym i nietypowym rokiem. W moim życiu prywatnym miały miejsce zarówno te pozytywne jak i wiele negatywnych sytuacji. Pomimo tych niektórych radosnych chwil naprawdę cieszę się, że ten rok wreszcie się kończy, gdyż czuję się nieco sponiewierana przez te ostatnie dwanaście miesięcy. Dostałam kilka lekcji i część spraw uległa poważnemu przewartościowaniu. Na swój sposób mogę być wdzięczna za to co się działo, bo mogę docenić co tak naprawdę jest ważne. Jednak pod względem książkowym i filmowym osiągnęłam naprawdę dobry wynik, z którego mogę czuć się dumna.




PODSUMOWANIE KSIĄŻKOWE

Rok 2020 w liczbach: 
  • liczba przeczytanych książek: 109
  • łączna liczba stron: 42 210
  • średnia dzienna liczba stron: 115,33
Przez sytuację z jaką przyszło nam się zmierzyć w tym roku, czyli koniecznością spędzania więcej czasu w zaciszu domowym, udało mi się zaznajomić z aż 109 książkami. Dzięki dość długiemu okresowi próbnemu na Empik Go polubiłam się z audiobookami, których w tym roku przesłuchałam aż 70! Ja osobiście książki w tej formie też zaliczam jako 'przeczytane', gdyż poznałam ich treść, choć wiem, że nie wszyscy mają podobne podejście co ja.


TOP 10 najlepszych książek
(kolejność alfabetyczna)
 
"Druga szansa" Katarzyna Berenika Miszczuk
"Horyzont" Jakub Małecki
"Można wybierać. 4 czerwca 1989" Aleksandra Boćkowska
"Uwikłanie" Zygmunt Miłoszewski
"Złota godzina" Sara Donati


Jest jeszcze kilka tytułów, którym mogłabym przyznać wyróżnienie:
"Dla jej dobra" Ellen Marie Wiseman
"Mam wątpliwość" Aleksandra Radomska
"Ogród Zuzanny" Jagna Kaczanowska, Justyna Bednarek (cała trylogia)
 
 
Ten rok pod względem książkowym był naprawdę dobry i ciężko było mi wybrać ścisłą czołówkę. Dawno chyba nie miałam aż tak dobrego czytelniczo roku bym nie mogła zdecydować co było najlepsze z najlepszych. Wszystkie powyższe tytuły są moim zdaniem naprawdę warte uwagi!
 
 
TOP największych rozczarowań książkowych
(kolejność alfabetyczna)

"365 dni" Blanka Lipińska
"Drugie podejście" Christine Riccio
"Tylko raz w roku" Agnieszka Lingas-Łoniewska
 
 
Tym razem stworzyłam listę największych tegorocznych rozczarowań, gdyż gdybym miała zrobić listę naprawdę złych książek, które mi nie przypadły do gustu to byłaby na niej jedynie trylogia Blanki Lipińskiej. Natomiast pozostałe tytuły to po prostu moje ogromne rozczarowania, co wynika z różnych względów, w zależności od danego tytułu. Po więcej serdecznie zapraszam do recenzji konkretnych pozycji.



PODSUMOWANIE FILMOWE

Rok 2020 w liczbach:
  • liczba obejrzanych filmów: 85

W przypadku filmów również nie mogę narzekać, gdyż znalazło się kilka perełek do których bym chciała powracać.Te najlepsze są naprawdę wybitne i nie żałuję, że poświęciłam na nie swój czas. Choć ilościowo było ich trochę mniej niż genialnych przeczytanych książek, to jednak są one równie dobre i godne uwagi.


TOP 10 najlepszych filmów:
(kolejność alfabetyczna)
 
"Coco" (2017)
"Duma i uprzedzenie" (Pride & Prejudice, 2005)
"Dwóch papieży" (The Two Popes, 2019)
"Niezłomny" (Unbroken, 2014) 
"Pokuta" (Atonement, 2007)
"Puzzle" (Puzzle, 2018) 
"Żona" (The Wife, 2017)
"Żyj dwa razy, kochaj raz" (Vivir dos veces, 2019)


A teraz czas na trochę mniej przyjemną filmową część, czyli... 

TOP największych rozczarowań filmowych
(kolejność alfabetyczna)
 
"365 dni" (2020)
"Niewłaściwa Missy" (The Wrong Missy, 2020)
"Projekt X" (Project X, 2012)
"Weselne przeznaczenie" (Destination Wedding, 2018)

Niestety znalazło się kilka według mnie bardzo słabych filmów, które pamiętam niestety do tej pory, a wolałabym o nich już zapomnieć. Ta szóstka rozczarowań to są produkcje którym mówię stanowczo NIE i jestem pewna, że nie będę po nie sięgać ponownie z własnej woli.
 
 
Nadszedł również czas rozliczenia się ze swoich planów czytelniczych na 2020 rok. Pełną listę, którą stworzyłam na początku stycznia możecie znaleźć o TU. Z dwudziestu książek, które planowałam przeczytać w tym czasie udało mi się skończyć jedynie sześć. Co prawda w ogólnym rozrachunku nie jest to aż tak tragiczny wynik, lecz nie jest on też aż tak satysfakcjonujący jakbym oczekiwała. Choć znów mam ochotę stworzyć podobną listę na następny rok, to jak widać niezbyt udaje mi się ich wypełnianie :).
 
 
A jak minął Wam ten rok? Co do złych rzeczy to wiemy, że miały one niestety miejsce, ale możecie napisać czy i co pozytywnego przyniosło Wam ostatnie dwanaście miesięcy. Tak po prostu, ku pokrzepieniu serc. Wiem, że Sylwester to moment podsumowań dla wielu z nas, więc może znajdziecie coś, czym byście chcieli się podzielić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails