piątek, 18 grudnia 2020

"Daisy Jones & The Six" Taylor Jenkins Reid

 
12 lutego 1979 roku. Daisy Jones & The Six, najsławniejszy zespół rock’n’rollowy na świecie, daje koncert, na którym szaleją tysiące osób. Nikt jeszcze nie wie, że to ich ostatni wspólny występ. Jak doszło do tego, że kultowy zespół, którego piosenki królowały na wszystkich potańcówkach, przestał istnieć tak nagle?
To, co stało się między członkami zespołu, było wielka tajemnicą. Aż do teraz.
Autorka bestselleru "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" wreszcie w Polsce ze swoją najgłośniejszą powieścią w rytmie rock’n’rolla i ze słonecznym Los Angeles w tle. Porywająca historia w klimacie różowych lat 70., kiedy rządziły płyty winylowe, a kolorowe neony oświetlały ulice największych miast Stanów Zjednoczonych. Gdyby zespół Daisy Jones & The Six istniał naprawdę, mielibyście go na swojej playliście! 
Opis książki
 
 
 
Autor: Reid Taylor Jenkins
Tytuł oryginalny: Daisy Jones & The Six
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Kalus Agnieszka
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: społeczna, obyczajowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2019
Rok pierwszego wydania polskiego: 2020
Liczba stron: 424 



     Na temat książki "Daisy Jones & The Six" nasłuchałam się wielu zachwytów, zarówno wśród zapalonych od dawna czytelników jak i od tych co dopiero zaczynają swoją przygodę z tą formą rozrywki. Miałam przez to wobec tej historii ogromne oczekiwania - w końcu byle co chyba nie zachwyciłoby aż tak licznego grona. Czuję się jednak nieco rozczarowana, choć bądź co bądź jest to kawał dobrej powieści, która faktycznie może na niektórych zrobić mocne wrażenie.
     W tej powieści mamy przedstawioną historię wschodzącego zespołu The Six, który wraz z Daisy Jones nagrywa płytę i swoimi utworami wchodzą na szczyty list przebojów. Burzliwe lata siedemdziesiąte, rock’n’roll, narkotyki - wszystko czego można się spodziewać to tu dostaniemy. Ciekawie została przedstawiona sama historia, gdyż całość jest ukazana w formie wywiadu / rozmów z członkami zespołu i osób, które z nimi współpracowały. Choć 'akcja' jest naprawdę dobrze poprowadzona to jednak zabrakło mi tu podczas lektury tego "autentyzmu" i poczucia, że taki zespół mógł naprawdę istnieć, o czym tak wiele osób wspominało w swoich recenzjach. Fakt, czytało mi się to dobrze i byłam w stanie się wciągnąć w lekturę już od pierwszych stron, lecz nie poczułam tego klimatu powieści aż tak mocno jak niektórzy czytelnicy. Niekoniecznie poczułam tę chęć pójścia na koncert by posłuchać ich muzyki. O ironio było jej trochę mało, jak na tę tematykę. Bardziej natomiast fabuła skupiła się na samych relacjach między członkami zespołu, tym co przeżywali i co wpłynęło na ich takie a nie inne postępowanie.
     Bohaterowie - choć było ich sporo to każda postać miała swój głos i charakter, dzięki czemu nie miałam problemu z ich zidentyfikowaniem podczas lektury. Można było ich pokochać albo znienawidzić, jednak wzbudzali wiele emocji, które nie zawsze były pozytywne. Według mnie wszyscy zostali bardzo dobrze wykreowani i genialnie pokazane zostało to jak każdy mógł mieć inne spojrzenie i odczucia co do tej samej sytuacji o której wspominali.
     Styl autorki bardzo dobry w odbiorze, choć po genialnej powieści "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" wiedziałam, że również w tym przypadku mogę spodziewać się dobrze napisanej historii. Ciekawym zabiegiem dla niektórych mogą być napisane teksty piosenek zespołu na końcu książki, zarówno po angielsku jak i w wersji polskiej. Co do wersji elektronicznej mobi, którą miałam na swoim czytniku nie mogę narzekać, gdyż była bardzo dobrze przygotowana i idealnie wszystko tam ze sobą współgrało.
     "Daisy Jones & The Six" to naprawdę dobra pozycja, po którą warto sięgnąć, choć po tak entuzjastycznych opiniach spodziewałam się czegoś jeszcze lepszego niż dostałam. Pomimo moich niektórych narzekań i rozczarowań to i tak nie żałuję, że wreszcie i ja przeczytałam tę pozycję.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails