sobota, 2 listopada 2019

"Siedmiu mężów Evelyn Hugo" Taylor Jenkins Reid



Powieść, którą pokochały Amerykanki!
To spotkanie zmieni życie Monique. Młoda dziennikarka dostaje propozycję przeprowadzenia wywiadu z Evelyn Hugo – aktorką, która ma za sobą imponującą karierę w Hollywood. Warunek jest jeden: ta rozmowa nie może zostać opublikowana przed śmiercią artystki. Evelyn opowiada o tym, jak wyrwała się z biedy i trafiła do wymarzonego świata kina. Sława, pieniądze, skandale i blask reflektorów… W Hollywood nikt nie jest bez grzechu. Dlaczego Evelyn ma za sobą aż siedem małżeństw? Kogo kochała naprawdę? Jej życie kryje tajemnice, które nigdy nie powinny trafić na pierwsze strony gazet. 

Opis książki






Autor: Taylor Jenkins Reid 
Tytuł oryginalny: The Seven Husbands of Evelyn Hugo 
Język oryginalny: angielski 
Tłumacz: Kalus Agnieszka 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: literatura zagraniczna 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2017 
Rok pierwszego wydania polskiego: 2019 
Liczba stron: 536



     Po pierwszych kilku pozytywnych opiniach o powieści "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" jakie pojawiły się w internecie od razu zakupiłam ją sobie w postaci e-booka. Jednak im więcej pojawiało się recenzji, im większy szum się robił wokół tej pozycji zaczęłam się obawiać czy oby na pewno nie będzie to zbyt przereklamowana historia, której ja nie będę w stanie docenić i czerpać przyjemności z lektury. Jednak wreszcie ją przeczytałam i również ja dołączam do grona osób zachwyconych tą pozycją.
     Młoda i utalentowana Monique staje przed nieprawdopodobną okazją, która może zmienić jej życie. Dostaje ona propozycję przeprowadzenia wywiadu z jedną z najbardziej znanych aktorek z Hollywood - Evelyn Hugo. Jednak warunek jest jeden - ich rozmowa nie może ukazać się przed śmiercią gwiazdy. Podczas spotkań na jaw wychodzi wiele intrygujących jak i momentami mrocznych wydarzeń z jej życia. Historia może wydawać się na pierwszy rzut okiem bardzo prosta, jednak to czego się dowiadujemy nie pozostanie dla nas obojętne. Przyznam się, że w tą niepozorną treść wkręciłam się bardzo szybko i ciężko było mi się od niej oderwać. Miałam ochotę dowiedzieć się jak najszybciej jak potoczyły się dalsze losy bohaterów i z zapartym tchem śledziłam wydarzenia ukazane na kartach tej powieści. Gdyby nie proza codziennego życia nie odrywałabym się od lektury dopóki nie przeczytam całości za jednym razem. Zakończenie dla niektórych bardzo przewidywalne, dla mnie, choć nie domyśliłam się takiego obrotu spraw, nie było aż tak bardzo wbijające w fotel jak bym się spodziewała. Powieść wywołała we mnie wiele sprzecznych emocji i pomimo intrygującej fabuły, przypuszczam że to głównie te towarzyszące uczucia podczas lektury zapamiętam.
     Bohaterowie bardzo interesująco wykreowani. Choć moje oczekiwania po tak wielu pozytywnych opiniach były ogromne to moim zdaniem postacie naprawdę dały radę i były w stanie udźwignąć fabułę jaką nam tu zaserwowała autorka. Pomimo mojej niechęci do niektórych osób które mamy okazję tutaj poznać, muszę przyznać, że zapadną w mej pamięci na długo, nawet chyba bardziej niż te które będę miło wspominać. Największy wachlarz emocji odczuwałam wobec głównej bohaterki, która jest bardzo niestandardową postacią. Jej postawa na pewno daje wiele do myślenia, a momentami bardzo ciężko ją polubić, to jednak jest ona bardzo charakterna.
     Styl autorki przypadł mi do gustu. To w jaki sposób wykreowała ona tę historię i bohaterów sprawia, że mam ochotę na więcej. Podczas lektury nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że to o czym czytałam faktycznie mogło się wydarzyć. Choć zdawałam sobie sprawę z tego, że jest to fikcja literacka to przedstawienie tych zdarzeń wydawało się jak najbardziej realne. Wydanie elektroniczne bardzo dobrze przygotowane i idealnie współgrało z moim czytnikiem.
     Będąc już po lekturze "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" doskonale rozumiem czemu zbiera ta książka tak wiele pozytywnych recenzji. Nie żałuję wydania własnych pieniędzy na tę pozycję i mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się sięgnąć po inne tytuły spod pióra od tej autorki. Oby były równie dobra jak ta :).
     Moja ocena: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails