czwartek, 28 listopada 2019

'Joker' (2019) - film







Historia jednego z cieszących się najgorszą sławą superprzestępców uniwersum DC — Jokera. Przedstawiony przez Phillipsa obraz śledzi losy kultowego czarnego charakteru, człowieka zepchniętego na margines. To nie tylko kontrowersyjne studium postaci, ale także opowieść ku przestrodze w szerszym kontekście.








     Film "Joker" robi ostatnimi czasy furorę. Bardzo dużo się mówi na jego temat, czasem źle jednak przeważają te pozytywne opinie, przynajmniej ja miałam głównie z takimi styczność. Żeby móc się włączyć do zagorzałych dyskusji wśród znajomych postanowiłam obejrzeć ten film w kinie i nie żałuję, że zrobiłam to na dużym ekranie.
     Choć nie jestem ogromną fanką komiksów ze złoczyńcami, to jednak historia z którą mamy tutaj styczność kolokwialnie mówiąc "wymiata". Postęp choroby psychicznej i brak  dostępu do odpowiedniego leczenia daje mieszankę wybuchową. Moim zdaniem genialnie zostały tu uchwycone zachowania ludzkie i jak katastrofalne w skutkach mogą one być nie tylko dla jednej osoby. Jak najbardziej zgadzam się z powyższym opisem a w szczególności z ostatnim zdaniem: "To nie tylko kontrowersyjne studium postaci, ale także opowieść ku przestrodze w szerszym kontekście". Pomimo, że już minęło kilka dni od dnia w którym obejrzałam ten film, to nadal nie jestem w stanie sensownie opisać tego jak ogromne wrażenie zrobiła na mnie ta historia i sposób w jaki przedstawione zostały niektóre aspekty zachowań ludzkich. Te okrucieństwo, obłęd jak i wiele innych niepokojących stanów daje nam mieszankę wybuchową, przez którą ciężko zapomnieć o tym co zobaczyłam na ekranie.
     Gra aktorska fenomenalna. W szczególności w mojej pamięci wyryła się właśnie postać tytułowego Jokera, w którego wcielił się Joaquin Phoenix. Moim zdaniem genialnie ukazał tego bohatera i powinien dostać za ten występ wiele nagród. Również pozostali aktorze zdołali udźwignąć ciężar swoich postaci. Może jedynie nie jestem w pełni przekonana co do odtwórczyni roli Penny Fleck, czyli Frances Conroy, która w nielicznych momentach wypadała lekko blado w porównaniu do innych.
     Nie spodziewałam się, że ten film zrobi na mnie aż takie wrażenie. Naprawdę myślałam, że film o postaci z komiksów nie przypadnie mi do gustu, ale jak widać ogromnie się myliłam. Jestem pewna, że w przyszłości jeszcze nie raz obejrzę ten fenomenalny a zarazem niepokojący film, który na długo wyryje się w mojej pamięci.
     Moja ocena: 9/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails