piątek, 1 stycznia 2021

Plany czytelnicze na 2021 rok?

Doświadczenie z ostatnich trzech lat pokazuje, że nie jestem dobra w wyczytywaniu książek z list na dany rok, które tworze na początku stycznia. Choć przygotowując je naprawdę mam ochotę przeczytać każdą wymienioną pozycję to jednak życie weryfikuje to po ile z nich faktycznie udaje mi się sięgnąć. W tym roku również postanowiłam stworzyć listę jednak w nieco innej formie. Wyszczególniłam dwanaście tytułów, które najdłużej znajdują się nieprzeczytane na mojej półce oraz trzy trylogie na które po prostu mam w tym momencie ogromną ochotę. W sumie będzie to 21 książek, które może jednak uda mi się przeczytać w 2021 roku albo będzie to mój kolejny wyrzut sumienia ;).
 

12 najdłużej zalegających nieprzeczytanych pozycji:
 
"Bal absolwentów" Ruth Newman
"Gra anioła" Carlos Ruiz Zafón [w tym przypadku chciałabym jeszcze ponownie przeczytać pierwszy tom serii 'Cmentarz Zapomnianych Książek', czyli "Cień wiatru"]
"Jeździec miedziany" Paulina Simons
"Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz" Lisa See
"Lolita" Vladimir Nabokov
"Po prostu razem" Anna Gavalda
"Sto lat samotności" Gabriel García Márquez
"Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki" Mario Vargas Llosa
"Władca Barcelony" Chufo Lloréns
"Wyznania gejszy" Arthur Golden
"Zielona mila" Stephen King
"Zodiak" Robert Graysmith
 
 
 
Trylogie, które chciałabym przeczytać jeszcze w tym roku. Na prawdę mam ochotę je przeczytać i może tym razem się uda :)

"Grisza" Leigh Bardugo
1) Cień i kość
2) Oblężenie i nawałnica
3) Zniszczenie i odnowa
Z racji zapowiedzianej premiery serialu na podstawie tych książek, a przynajmniej pierwszej części, z chęcią bym wreszcie przeczytała tę trylogię.

"Trylogia Zimowej Nocy" Katherine Arden
1) Niedźwiedź i słowik
2) Dziewczyna z wieży
3) Zima czarownicy
Wiele dobrego słyszałam o tych pozycjach. Sporo osób dawało te tytuły w swoich topkach najlepszych książek, a jako że już czeka na mojej półce całość to chcę ją przeczytać!

"Kroniki Czerwonego Klasztoru" Maria Turtschaninoff
1) Maresi
2) Naondel
3) Listy Maresi
Tutaj chyba niewiele muszę pisać. Jeśli ktoś choć trochę śledzi to co się dzieje w książkowym świecie i social mediach na pewno o nich już słyszał.
 
A czy Wy robicie sobie jakiekolwiek plany czytelnicze w tym roku, czy bardziej luzujecie i idziecie na tak zwany żywioł?

2 komentarze:

  1. Zdecydowanie mam własne plany czytelnicze na 2021. Muszę jeszcze tylko znaleźć chwilę, żeby usiąść i wypisać tytuły. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się je zrealizować :)!

      Usuń

Related Posts with Thumbnails