sobota, 23 stycznia 2021

"Chcieć mniej. Minimalizm w praktyce" Katarzyna Kędzierska

 

MNIEJ przedmiotów to WIĘCEJ wolności.
MNIEJ rzeczy to WIĘCEJ spokoju i radości z tego, co już masz.
MNIEJ toksycznych relacji to WIĘCEJ czasu dla siebie i najbliższych.
Czy wiesz, że na bluzkę z wyprzedaży albo kolejny błyszczyk pracujesz nawet kilka godzin? Gromadzenie rzeczy, kupowanie "w nagrodę za ciężki dzień" wcale nie uszczęśliwia i nie czyni nas lepszymi. I na dodatek odbiera przyjemność wyboru tego, co naprawdę istotne.
Korzystaj z życia świadomie. Poznaj zaskakująco prosty i konkretny plan pozbycia się przytłaczającego nadmiaru. Zacznij od drobnych zmian. Od małych bastionów chaosu: szafki z przyprawami, szuflady z biżuterią... 
Spróbuj spędzić 21 dni bez czegoś, co wydawało się niezbędne – to wystarczy, by wyrobić w sobie nawyk. Segreguj, wystawiaj, porządkuj!
Podejmij wyzwanie minimalizmu! 
Opis książki
 
 
 
 
Autor: Katarzyna Kędzierska
Język oryginalny: polski
Kategoria: Hobby
Gatunek: hobby
Forma: poradnik
Rok pierwszego wydania: 2016 
Liczba stron: 240



     Mam wrażenie, że żyjemy w czasach gdy ocenia się nas przez pryzmat nie tylko tego jak wyglądamy, lecz także coraz częściej tego co i ile posiadamy. Niestety czuć presję w otoczeniu, że trzeba nam wszystkiego więcej i więcej, nawet kosztem nas samych. Postanowiłam sięgnąć po pozycję "Chcieć mniej. Minimalizm w praktyce" Katarzyny Kędzierskiej, by dowiedzieć się co nieco o podejściu do tematu minimalizmu przedstawionego w naszych polskich realiach.
     Poruszony temat minimalizmu w tej pozycji jest według mnie bardzo ciekawie przedstawiony. Spodobało mi się podejście, że minimalizm jest narzędziem, a nie ideą dla samej idei. Autorka całe szczęście nie pokazuje jedynej słusznej drogi jaką mamy podążać i nie narzuca czytelnikom swojego zdania. Dla mnie w tej książce zostało poruszonych kilka ważnych aspektów, które muszę przyznać, że dały wiele do myślenia. Choć czasem zabolało to co przeczytałam, chociażby to o rozstawaniu się ze swoim księgozbiorem (w tym przypadku chyba najbardziej ukazuje się moje "zbieractwo" ;)), jednak dała mi ta pozycja co nieco do przemyślenia, czym oraz kim chciałabym się otaczać. Nie ze wszystkimi stwierdzeniami się całkowicie zgadzam, lecz i tak znalazłam tu wiele pomysłów, które mogłabym w swoim życiu wcielić do swojej codziennej rutyny. Na pewno muszę jeszcze wiele aspektów z tej pozycji przemyśleć i skorygować sposób postrzegania niektórych spraw jak i potrzeby posiadania. Jedynym aspektem, który mnie trochę drażnił w tej pozycji to część cytatów, które czasem bardzo szybko powtarzały wcześniejszą treść, przez co momentami odniosłam wrażenie, jakbym po prostu czytała po kilka razy to samo.
     Styl autorki zadziwiająco przyjemny w odbiorze i bardzo dobrze mi się czytało treść, którą tu ukazała. Czuć tą lekkość pióra, która może przyciągać czytelników. Dopiero w trakcie lektury dowiedziałam się, że autorka ma również swoje miejsce w sieci i prowadzi bloga, na którego jestem pewna, że będę zaglądać. Wydanie elektroniczne, które czytałam na swoim czytniku bardzo dobrze przygotowane i nie mogę się do niczego pod tym względem przyczepić.
     Według mnie "Chcieć mniej. Minimalizm w praktyce" to kawał dobrej pozycji, która bardzo rozsądnie przedstawia temat minimalizmu. Aspekty i rady, które są tu poruszane faktycznie mają odzwierciedlenie w naszej kulturze, a nie pochodzące z całkowicie odmiennych, jak chociażby azjatycka. Z czystym sercem mogę polecić Wam ten tytuł, choć obawiam się, że może nie dla wszystkich będzie to łatwa lektura.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails