poniedziałek, 25 stycznia 2021

'Wyprawa na księżyc' (Over the Moon, 2020) - film

 


 
 
 
 
 
Zdeterminowana i bystra dziewczynka buduje rakietę, aby wyruszyć w kosmos i udowodnić, że legendarna bogini Księżyca istnieje naprawdę. Jej wyprawa obiera jednak nieprzewidziany kurs i prowadzi ją do niezwykłej krainy pełnej dziwacznych stworzeń. "Wyprawa na księżyc" to porywająca muzyczna przygoda o dążeniu do celu, pokonywaniu przeciwności losu i potędze wyobraźni. 
 
 
 
 
 
 
 
     O animacji "Wyprawa na księżyc" słyszałam wiele sprzecznych opinii. Mając wolne popołudnie stwierdziłam, że sprawdzę na własnej skórze czy mi przypadnie ona do gustu czy będę nią rozczarowana. Nie nastawiałam się na wybitne dzieło ale miałam ochotę po prostu spędzić miło czas w trakcie seansu. Mam niestety dość mieszane odczucia co do tej produkcji...
     Fei Fei to bystra dziewczynka, która jednak nie może się pogodzić ze śmiercią swojej mamy. Gdy po kilku latach jej tata przyprowadza do domu nową kobietę, dziewczyna postanawia wyruszyć na księżyc by odnaleźć pewną boginię, która pomogłaby w jej problemie i niechęci wobec nowej kobiety, chcąc jak najdłużej zachować pamięć o swojej rodzicielce. Choć jest to historia pełna przygód i czasem nieoczywistych zwrotów akcji, czegoś mi tutaj zabrakło do pełni szczęścia. Poruszane tu tematy akceptacji pewnych wydarzeń i konieczności ruszenia dalej jest według mnie jak najbardziej na plus, lecz momentami zostało to według mnie aż za bardzo spłycone. Idea słuszna ale nie do końca przekonało mnie samo wykonanie. Również przeszkadzało mi tu wykonanie części piosenek, które nie były aż tak chwytające za serce jak bym się spodziewała po animacji. Możliwe, że powoli się już starzeje i nie jestem docelową grupą odbiorców tej produkcji, lecz czasem warto sprawdzić co w trawie piszczy wśród realizacji dla młodszych widzów. Tutaj niestety nieco się wynudziłam, choć możliwe, że dla osób, które musiały zmierzyć się z podobnymi problemami co tu będzie to bardziej przekonująca i pokrzepiająca na duchu historia, z czego zdaję sobie sprawę.
     "Wyprawa na księżyc" to dla mnie dość przeciętna animacja, która nie pozostanie w mojej pamięci na długo. Zdaję sobie jednak sprawę, że jest w niej coś co może poruszyć część widzów i wywrzeć mocniejsze wrażenie. Ciężko mi powiedzieć czy polecam czy odradzam tę produkcję, gdyż każdy może z niej wynieść zupełnie coś innego.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails