niedziela, 16 lutego 2020

'Boże ciało' (2019) - film






"Boże ciało" inspirowane jest prawdziwą historią 20-letniego chłopaka Daniela, który przechodzi duchową przemianę w więzieniu i po warunkowym zwolnieniu trafia do niewielkiego miasteczka w Polsce. Pod nieobecność miejscowego księdza Tomasza, chłopak wykorzystuje okazję i udając nowego duchownego zaczyna pełnić posługę kapłańską. Jego niekonwencjonalne metody i charyzma zaczynają poruszać ludzi pogrążonych w tragedii, która niedawno wstrząsnęła lokalną społecznością.






     Polskie filmy bardzo rzadko przypadają mi do gustu, jednak czasem trafi się perełka, która zrobi na mnie ogromne wrażenie. I to właśnie do tej grupy trafił u mnie film pt. "Boże ciało". Moim zdaniem nominacja do Oscara jest tu jak najbardziej zasłużona.
     Chłopak, który spędził za swoje czyny trochę czasu w poprawczaku trafia na zwolnieniu warunkowym do małego miasteczka, gdzie miał pracować w stolarni. Jednak sytuacja rozwinęła się tak, że zaczął zastępować miejscowego księdza... Daniel wykorzystuje swoją szansę i udając nowego duchownego musi zmierzyć się z pewnymi wydarzeniami, które wstrząsnęły daną społecznością. Historia moim zdaniem została naprawdę dobrze ukazana. Nie było tu zbędnych scen, które by mogły popsuć jej odbiór, a nawet kilka niedopowiedzeń może dać do myślenia. Całe szczęście nie wszystko zostało podane jak na tacy, tylko widz zmuszony jest do refleksji i własnych przemyśleń co do niektórych wydarzeń z którymi przyszło się zmierzyć bohaterom. Jeszcze na długo po wyjściu z kina miałam wiele pytań i myśli z którymi musiałam się uporać.
     Gra aktorska na bardzo dobrym poziomie. Żadnego z aktorów nie zamieniłabym na nikogo innego. Podczas seansu odniosłam wrażenie, że każdy porządnie przygotował się do swojej roli i wczuł się w swoją postać. Zarówno aktor wcielający się w głównego bohatera, Daniela, czyli Bartosz Bielenia, jak i pozostali aktorzy dalszoplanowi wypadli tu naturalnie, dzięki czemu nie oglądałam ich na dużym ekranie z zażenowaniem.
     "Boże ciało" to według mnie jeden z lepszych polskich filmów z jakimi dotychczas miałam do czynienia. Nie żałuję wydania pieniędzy na bilet ani czasu jaki poświęciłam na jego obejrzenie. Obym trafiła na więcej tak dobrych naszych rodzimych produkcji!
     Moja ocena: 8/10.

2 komentarze:

  1. Słyszałam już pochlebne opinie - muszę w końcu zobaczyć

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails