wtorek, 14 kwietnia 2020

"Ogród Zuzanny. Tom 1. Miłość zostaje na zawsze" Jagna Kaczanowska, Justyna Bednarek



Urzekająca opowieść o uczuciach przekazywanych za pomocą sekretnego języka kwiatów.
Zuzanna i Adam poznali i pokochali się na studiach, jednak nie dane było im być razem. Adam wyjechał na studia za granicę, po jakimś czasie ożenił się i przejął zarząd nad majątkiem teściów. Zuzanna zaś rzuciła studia, krótko była mężatką, a od lat samotnie wychowuje dziecko.
Jednak los jest przewrotny i – po trzynastu latach – spotykają się na nowo. Adam zamawia projekt ogrodu, którym zajmować się ma właśnie Zuzanna. Kobieta postanawia przekazać mu wiadomość ukrytą w roślinach. W końcu nie od dziś fascynuje ją wiktoriański język kwiatów, często „pisze” w ten sposób wiadomości do swoich bliskich. Czy Adam zdoła zrozumieć ukryte przesłanie? 
Opis książki




Autor: Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: społeczna, obyczajowa 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2018 
Liczba stron: 400 
Czas trwania: 13h 6min 
Lektor: Magda Karel



     Na książki z cyklu 'Ogród Zuzanny' już kilkukrotnie zwracałam uwagę, choć ciągle było mi z nimi nie po drodze. Korzystając jednak ostatnio z możliwości jakie zaoferował Empik postanowiłam wreszcie sięgnąć po pierwszy tom serii pt. "Miłość zostaje na zawsze" w formie audiobooka by przekonać się czy będzie to historia, która przypadnie mi do gustu.
     Stara Leśna, choć niepozorna mieścinka, to dzieje się w niej wiele. Zuzanna mieszka w jednym domu wraz ze swoją matką, babką oraz synem. Kiedy jej szef zleca zaprojektowanie ogrodu nowemu bogatemu przedsiębiorcy, kobieta niezbyt ochoczo zabiera się do tego zlecenia, gdyż okazuje się że jest to jej dawna, jeszcze z czasów studenckich, miłość. Jednak ich relacja na nowo powoli się zaczyna rozwijać. Choć jest to jeden z ważniejszych wątków to nie jest to jedyna sprawa, która zaprząta głowy kobiet. Moim zdaniem fabuła tej książki jest bardzo ciekawie poprowadzona. Mamy tutaj położony nacisk nie tylko na relacje między kobietą a mężczyzną, lecz są tu także ciekawe relacje rodzinne czy te między sąsiadami. Było wiele momentów przez które uśmiech nie chciał mi zejść z twarzy, jak i takich które wywołały we mnie smutek. Przez całą powieść z zaciekawieniem śledziłam losy bohaterów. Pomimo, że miałam nadzieję na dobrą lekturę to nie spodziewałam się tak wielu różnorodnych emocji, które będą mi towarzyszyć podczas zapoznawania się z tą historią. Samo zakończenie, dla niektórych może za bardzo przewidywalne, lecz ja potrzebowałam takiego pozytywnego akcentu, który poprawi mi humor w tym gorszym okresie.
     Bohaterowie zostali naprawdę porządnie wykreowani. Choć mamy tu całkiem sporo postaci, które wiele wnoszą do fabuły, to nie ma tu możliwości, żeby nam się ze sobą pomieszali. Każda osoba jest tu na tyle wyjątkowa, że nie sposób ją pomylić z kimkolwiek innym. Dawno nie czytałam powieści z tak dobrymi bohaterami, których byłabym w stanie polubić już od pierwszych stron. Fakt, niektórzy bywali irytujący, lecz nie przeszkadzało mi to by w końcu zapałać do nich cieplejszymi uczuciami.
     Styl autorek przyjemny w odbiorze. Pomimo, że mamy tutaj aż dwie autorki to nie było odczuwalne to w trakcie lektury. Całość napisana na takim samym, bardzo dobrym, poziomie, dzięki czemu mam ochotę sięgnąć po kolejny tytuł który wyszedł spod pióra obu Pań. Pani Magda Karel jako lektor również się tutaj sprawdziła, dzięki czemu poznawanie tej historii było ogromną przyjemnością.
     Nie żałuję, że wreszcie sięgnęłam po ten tytuł. Jestem pewna, że w najbliższym czasie skuszę się również na kolejne części z tego cyklu i już nie mogę się doczekać, gdy będę mogła poznać dalsze losy bohaterów. Jeśli jeszcze nie znacie tej książki, a lubicie literaturę obyczajową, to gorąco Wam polecam.
     Moja ocena: 7/10

4 komentarze:

  1. Jakoś kompletnie nie ciągnie mnie do tej serii, więc jeśli nie skusiłam się w okolicach premiery, to już raczej odpuszczę także teraz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto sięgać również po 'starsze' książki a nie tylko po najnowsze premiery. Moim zdaniem ta powieść jest naprawdę warta uwagi :).

      Usuń
  2. Kurcze w ogóle nie kusi mnie ta książka. Mogłam ją mieć jako egzemplarz przedpremierowy i nie skusiłam się, teraz niestety też raczej małe szanse.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będziesz miała znów możliwość to gorąco polecam skusić się jednak na tę pozycję. Na ten czas była to dla mnie idealna odskocznia od tego co się dzieje :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails