środa, 8 kwietnia 2020

'Wysoka dziewczyna' (Tall Girl, 2019) - film

Jodi ma 16 lat i od zawsze była najwyższą dziewczyną w szkole, ale nigdy nie czuła się z tym dobrze. Odkąd pamięta, inne dzieciaki się z niej śmiały, a ona chodziła przygarbiona, ale teraz wreszcie los się odmienia. Jodi poznaje Stiga, niemal idealnego Szweda z uczniowskiej wymiany zagranicznej, który jest nawet wyższy od niej. Ta nowa znajomość wywraca świat Jodi do góry nogami i sprawia, że staje się ona częścią miłosnego trójkąta. Jednak dwójka jej najlepszych przyjaciół oraz biorąca udział w konkursach piękności siostra Harper pomagają dziewczynie wreszcie pokonać kompleksy, przez które ta nie potrafiła docenić samej siebie. "Wysoka dziewczyna" jest pierwszym pełnometrażowym filmem w reżyserii Nzinghi Stewart. Będzie to ciepła i zabawna komedia o dorastaniu oraz o tym, jak znaleźć odwagę, żeby wreszcie przestać patrzeć w ziemię i śmiało spojrzeć przed siebie.



     Na ten trudniejszy dla nas wszystkich czas, który akurat trwa, potrzebowałam lekkiego i niezobowiązującego filmu, dzięki któremu trochę się zrelaksuje. Postanowiłam obejrzeć "Wysoką dziewczynę" z nadzieją, że idealnie wpasuje się w moje aktualne potrzeby. Chociaż faktycznie nie jest to zbyt ambitny film to jednak czegoś mi w nim zabrakło...
     Jodi to najwyższa dziewczyna w szkole i często słyszy niewybredne komentarze na swój temat. Choć stara się przejść nad tym do porządku dziennego i nie przejmować się tym, nie zawsze jest tak pięknie i kolorowo. Gdy w szkole pojawia się nowy chłopak z wymiany, Stieg, dziewczyna od razu traci dla niego głowę. Jak na typową amerykańską komedię z wątkiem romantycznym w tle, jest ona bardzo schematyczna i nie zaskoczy widza niczym szczególnym. Nie spodziewałam się, że w trakcie seansu padnę z zaskoczenia nad którymś z wątków, jednak zabrakło mi tutaj pewnego powiewu świeżości. Miałam nadzieję na choć jeden element, dzięki któremu będę w stanie odróżnić ten film od innych podobnych produkcji z tego gatunku. Potencjał na dobre rozwinięcie miała relacja pomiędzy Jodi a jej siostrą, choć im dalej oglądałam ten film, to tym większe miałam poczucie, że został on tutaj zmarnowany i nie wykorzystany.
     Gra aktorska jest moim zdaniem na przyzwoitym poziomie. Choć nie mogę napisać, żeby któryś z aktorów wcielił się tutaj wybitnie w swoją postać, to z drugiej strony nie było tu nikogo, abym miała ochotę wyłączyć ten film w jak najszybszym tempie. Wszystko wyglądało w miarę naturalnie, dzięki czemu nie musiałam frustrować się niskim poziomem tego co oglądam.
     Film "Wysoka dziewczyna" niestety nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych komedii. Choć jest to bardzo dobra produkcja na okres w którym się aktualnie znajdujemy, to wątpię abym w przyszłości miała ochotę do niej powrócić. Ot, taka lekka historia tylko na jeden raz i można tuż po obejrzeniu bez problemu wrócić do rzeczywistości.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails