poniedziałek, 27 kwietnia 2020

'Jedni z nas' (One of Us, 2017) - film










Zmagająca się z traumą i molestowaniem trójka chasydów postanawia opuścić skrajnie ortodoksyjną wspólnotę. Muszą liczyć się z ostracyzmem, strachem i zagrożeniem.









     Nabrałam znów ochoty na film dokumentalny i tym razem mój wybór padł na "Jedni z nas", który jest dostępny na Netflixie. Od tego typu produkcji oczekuję rzetelnego podejścia do tematu z nadzieją, że będę w stanie czegoś dowiedzieć się o poruszanej sprawie. Czy tutaj tak było? Niestety nie do końca...
     Przedstawione są tu trzy osoby, które postanowiły opuścić ortodoksyjną wspólnotę chasydów. Sam opis dostępny na platformie wydał mi się na tyle mocny i tego samego oczekiwałam od historii przedstawionej w tym filmie. Niestety mamy tu dość słabo przedstawione ich losy bez odpowiedniego zgłębienia się w temat. Dostałam tylko dość powierzchownie opisane losy trójki osób, które raczej nie miały łatwego życia. Nie mamy tutaj zbyt dobrze nakreślonego tła odnośnie wydarzeń z którymi musieli zmagać się ci ludzie. Było wiele ujęć, które mało wnosiły do samej treści, przez co po seansie czuję ogromny niedosyt. Miałam nadzieję, że dowiem się czegoś więcej o tym co spowodowało, że podjęli takie a nie inne decyzje.
     Jestem zawiedziona filmem pt. "Jedni z nas". Chyba po prostu nie jest to coś czego się spodziewałam. Chciałam mocnej i pouczającej historii, a dostałam coś co nie zapadnie na długo w mojej pamięci. Sama nie wiem co więcej mogę napisać, poza tym, że moje rozczarowanie tą produkcją jest naprawdę ogromne.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails