środa, 22 kwietnia 2020

"Ogród Zuzanny. Tom 3. Warto walczyć o tę miłość" Jagna Kaczanowska, Justyna Bednarek

Spędź wiosnę w Ogrodzie Zuzanny! Trzeci tom "Ogrodu Zuzanny" poświęcony jest kolejnej z przyjaciółek – Kazi Leszczyńskiej.
W ostatnim czasie oddalili się od siebie z Ludwikiem, a gdy na horyzoncie pojawia się dawna narzeczona Ludwika, ich małżeństwo staje pod znakiem zapytania. Na dodatek Kazia skrywa sekret, którego ujawnienie spowoduje w życiu jej rodziny prawdziwą rewolucję... 
Dużo dzieje się także u pozostałych bohaterek – Zuzanna pragnie dziecka, a Wiola rozwija pierwszy w swym życiu poważny związek. Oprócz tego pojawią się oczywiście dobrze znani inni bohaterowie: Cecylia Czaplicz wraz z córką Krystyną, proboszcz Fąfara, ekolog Jacek Wtorek, państwo Kozakowie, Gwidon Kozłowski, cukiernik Grzybek i wielu innych, tak lubianych przez czytelników!
To powieść o szczególnej atmosferze, z wyrazistymi, interesującymi bohaterami (także tymi drugoplanowymi, na dwóch czy czterech… łapach), pełna ciepła i humoru.
Opis książki



Autor: Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: społeczna, obyczajowa  
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2019 
Liczba stron: 368 
Czas trwania: 11h 39min 
Lektor: Magda Karel



     Zarówno pierwszy jak i drugi tom cyklu 'Ogród Zuzanny' zrobiły na mnie pozytywne wrażenie, dlatego też nie mogłam odpuścić przeczytania, a w tym wypadku raczej wysłuchania, również trzeciego, ostatniego tomu. Jak wypadła powieść "Warto walczyć o tę miłość"? Moim zdaniem równie dobrze jak poprzednie części!
     Znów powracamy do Starej Leśnej i dobrze już nam znanych bohaterów. Ten tom zaczyna się z przytupem, dość emocjonalnym i trudnym dla pewnej części kobiet. Całe szczęście ten wątek nie został wprowadzony tylko po to by żerować na emocjach czytelników, a wbrew pozorom ukazane zostało to co może przeżywać kobieta w trudnej dla całej rodziny sytuacji. Jednak mamy tu również pozytywne i zabawne sytuacje, które mogą rozbawić czytelnika do łez. Powieść jest utrzymana w bardzo podobnym tonie co wcześniejsze tomy, dzięki czemu zachowana jest pewna ciągłość. Całkowicie zgadzam się z ostatnim zdaniem opisu książki, że jest to powieść pełna ciepła i humoru utrzymana w szczególnej atmosferze. Z lektury tej serii pozostanie mi wiele miłych wspomnień i emocji, które towarzyszyły mi przez wszystkie części.
     Bohaterowie nadal utrzymywali bardzo dobry poziom. Ogromnie zżyłam się ze wszystkimi, nawet jeśli początkowo nie pałałam do nich pozytywnymi uczuciami. Autorki stworzyły przepiękną powieść i idealnie wykreowały świat w którym toczyła się cała historia, a Pani Magda Karel w roli lektora sprawiła, że wysłuchanie tej pozycji było jeszcze większą przyjemnością.
     Żałuję, że mam już za sobą całą trylogię 'Ogród Zuzanny'. Naprawdę dobrze spędziłam swój czas podczas słuchania tej historii. Idealnie wstrzeliła się w moje aktualne potrzeby czytelnicze i była w stanie poprawić mi nastrój w tym trudniejszym dla nas wszystkim czasie. Z wielką chęcią w przyszłości sięgnę po kolejne tytuły, które wyszły spod pióra obu autorek.
     Moja ocena: 7/10

2 komentarze:

  1. Wierzę, że seria jest dobra, ale nie ukrywam, że od początku kompletnie mnie do niej nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę :). Może kiedyś będziesz miała jednak ochotę sięgnąć po tę serię - wtedy mam nadzieję, że nie będziesz zawiedziona.

      Usuń

Related Posts with Thumbnails