środa, 1 kwietnia 2020

"Otoczeni przez psychopatów. Jak rozpracować tych, którzy tobą manipulują" Thomas Erikson

Prawdopodobnie nie raz spotkałeś takiego typka – charyzmatyczny, energiczny, zawsze uprzejmy i pomocny. Mówi to, co chciałbyś właśnie usłyszeć, dzięki czemu czujesz się przy nim doskonale. I nawet jeżeli coś w głowie ci powtarza, że jest w tym nutka fałszu, to i tak w to wierzysz. Jest tak pięknie, że aż psychopatycznie.
Thomas Erikson, naukowiec i światowej sławy coach, uświadomi ci, jak psychopaci manipulują twoimi słabościami, aby wykorzystać cię jak najbardziej. W zależności od tego, którym typem osobowości jesteś, możesz go w sprytny sposób rozpracować i oprzeć się jego manipulacji. Oczywiście nie każdy, kto ma cechy psychopatyczne, od razu jest psychopatą i nie każdy psychopata jest seryjnym mordercą. Niemniej psychopaci są wśród nas i można ich spotkać częściej, niż podejrzewałeś – w pracy, w rodzinie, wśród przyjaciół. Nadszedł czas, aby poznać ich taktykę, bo kiedy zdecydują się zaatakować, będzie już za późno. Zrobią z tobą, co będą chcieli.
Nie bądź naiwny. Zobacz, kto w otaczającym cię tłumie jest psychopatą, zanim on zobaczy ciebie.
Opis książki



Autor: Thomas Erikson 
Tytuł oryginalny: Omgiven av psykopater: Så undviker du att bli utnyttjad av andra 
Język oryginalny: szwedzki 
Tłumacz: Maruszkin Małgorzata 
Kategoria: Literatura naukowa i popularnonaukowa 
Gatunek: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.) 
Forma: esej / zbiór esejów
Rok pierwszego wydania: 2017 
Rok pierwszego wydania polskiego: 2018 
Czas trwania: 7h 39min 
Lektor: Bartosz Głogowski



     Przyznam, że tytuł tej pozycji mnie zaintrygował. Już przed sięgnięciem po nią byłam przekonana, że w swoim życiu trafiłam na kilku psychopatów, więc chciałam swoje doświadczenia skonfrontować z treścią książki "Otoczeni przez psychopatów" i zobaczyć czy moje założenia były słuszne. Jeśli wierzyć tej pozycji to tak, były :).
     Na kartach tej pozycji znajdziemy kilka przydatnych informacji dotyczących kilku typów osobowości, jak mogą one zostać zmanipulowane i jak sobie z tym radzić. Mamy tu też przykłady zachowań tytułowych psychopatów i tego w jaki sposób mogą się zachowywać w danych przypadkach. Zostały tu omówione sytuacje mogące mieć miejsce zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Niestety kilka z opisanych sytuacji doświadczyłam na własnej skórze, chociaż nie potrzebowałam do tego tej pozycji, żeby wiedzieć że coś faktycznie było nie tak. Jednak podpowiedzi, które autor tutaj przytaczał jak poradzić sobie z takimi zachowaniami skierowanymi wobec nas może w przyszłości mi się przydadzą. Dla swojego zdrowia, zarówno psychicznego jak i fizycznego, warto zaznajomić się z tą pozycją i zastanowić się czy nie ma wśród osób które nas otaczają psychopatów. Podjęcie dalszych kroków pozostawiam Wam.
     Styl autora bardzo przystępny w odbiorze, a przynajmniej ja nie miałam problemu z wgryzieniem się już od samego początku w tę pozycję. Dużo dał też lektor, gdyż ten tytuł słuchałam w formie audiobooka. Pan Bartosz Głogowski bardzo dobrze oddał treść i nie przeszkadzał mi w przyswojeniu treści.
     Dla mnie w książce "Otoczeni przez psychopatów. Jak rozpracować tych, którzy tobą manipulują" nie było aż tak dużo odkrywczych treści o których nie mogłabym przestać myśleć, czy nie miałabym o nich wcześniej pojęcia. Jednak niektóre rady wezmę sobie do serca i mam nadzieję, że będę w stanie lepiej sobie poradzić z pewnymi jednostkami.
     Moja ocena: 6/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails