sobota, 4 kwietnia 2020

"Ten dzień" Blanka Lipińska

Sycylijskie życie Laury Biel zaczyna przypominać bajkę. Jest huczne wesele, mąż, który zrobi i odda dla niej wszystko, ciąża, prezenty i niewyobrażalny wprost luksus: służba, samochody, nadmorskie rezydencje. I wszystko byłoby idealnie, gdyby nie to, że wokół kręcą się sami gangsterzy, w powietrzu wisi nieokreślona zbrodnia, ktoś stale próbuje ją porwać i zabić, a Olo, najlepsza przyjaciółka, ślepo podąża w jej ślady. Bycie żoną najniebezpieczniejszego mężczyzny na Sycylii ma swoje konsekwencje i Laura boleśnie się o tym przekona… Druga część bestselleru "365 dni" to nie tylko przyjemne love story, które czyta się przed snem na dobranoc. To fabuła pełna zaskakujących zwrotów akcji: ucieczek, pogoni, zdrad, walk o honor, śmiertelnego niebezpieczeństwa. To książka o tym, jak łatwo się zakochać i równie łatwo zniszczyć sobie życie. Każdy rozdział zaskakuje , nic nie jest oczywiste – poza ostrym seksem i grą, w której nie ma ani złych, ani dobrych bohaterów. Jest za to wielka niewiadoma, wielka miłość, wielkie niebezpieczeństwo i wielka namiętność. 
Opis książki



Autor: Blanka Lipińska 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: romans 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2018 
Liczba stron: 520 
Czas trwania: 12h 16min 
Lektor: Blanka Lipińska



     Postanowiłam dać tej serii drugą szansę i wysłuchałam w postaci audiobooka drugi tom serii '365 dni', czyli "Ten dzień". Zobaczyłam, że w tym przypadku lektorką jest sama autorka i pomyślałam, że przedstawi ona odpowiednio treść tej pozycji... Jednak słuchanie tego nie było dla mnie aż taką przyjemnością jakiej bym oczekiwała.
     "Ten dzień" to bezpośrednia kontynuacja wydarzeń z "365 dni". Akcja zaczyna się tu od momentu w którym zakończyła się poprzednia część. Mam jednak wrażenie, że nie napiszę tu nic odkrywczego. Nadal mamy sporo narkotyków, alkoholu, ciuchów i przeróżnych dram pomiędzy bohaterami. Nie mogło również zabraknąć scen erotycznych, kolejnego porwania czy pościgów. Jednak zlały mi się one już w jedną całość i nie jestem w stanie szczegółowo opisać choć jednego wydarzenia z tej powieści. Dla mnie osobiście żadna scena nie była na tyle ciekawie i emocjonująco przedstawiona by zapadła mi na trochę dłużej w pamięci. Samo zakończenie jest dość chwytliwe i niektórych czytelników może nakłonić do sięgnięcia po kolejną część z tej serii, która jest już dostępna na rynku.
     Bohaterowie niestety zostali przedstawieni na podobnym poziomie wcześniej. Nie wyciągnęli wniosków z poprzednich wydarzeń, nadal możemy spodziewać się czasem dość absurdalnych i nie za bardzo przemyślanych zachowań głównych postaci. Przyznam, że miałam nadzieję, że bohaterowie choć trochę się rozwiną i pokażą z innej strony, przez co trochę się zawiodłam.
     Styl autorki jest bardzo prosty w odbiorze. W ramach relaksu i potrzeby czegoś co nie będzie aż tak mocno angażować treścią czytelnika jest w sam raz, jednak osoby które będą oczekiwały czegoś bardziej wysublimowanego mogą się srogo rozczarować. Natomiast w roli lektorki autorka nie do końca przypadła mi do gustu. Miałam nadzieję, że bardziej namiętnie odda treść swojej książki, a tak, przynajmniej w moim odczuciu, dostałam monotonnie czytaną pozycję, przy której można usnąć, jeśli nie jest się w ciągłym ruchu (jednak sprzątanie podczas słuchania wyszło mi perfekcyjnie :)).
     "Ten dzień" niestety wypada trochę gorzej niż pierwsza część. Sama nie jestem pewna czy sięgnę po kolejny, a zarazem ostatni, tom, choć nie lubię mieć niedokończonych serii... Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że ten gatunek nie jest dla mnie.
     Moja ocena: 2/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails