czwartek, 16 kwietnia 2020

"Druga szansa" Katarzyna Berenika Miszczuk



Kolejna trzymająca w napięciu powieść Katarzyny Miszczuk. Tym razem autorka miesza ze sobą jawę i sen, a marzenia zamieniają się w koszmary, z których nie sposób się obudzić.
Młoda dziewczyna budzi się w pokoju, którego nie zna – co gorsza, nie poznaje własnego odbicia w lustrze i nie może przypomnieć sobie swojego imienia. Z czasem okazuje się, że nazywa się Julia Stefaniak, a w pożarze zginęła cała jej rodzina – jedynie Julii udało się przeżyć, choć na skutek odniesionych obrażeń straciła pamięć. I choć nazwa ośrodka powinna dodawać dziewczynie otuchy, Julia nie potrafi pozbyć się wrażenia, że coś jest nie tak. Jedna z pacjentek nieustannie przepowiada jej śmierć, w pokoju Julii pojawia się tajemnicza dziewczyna, a tuż przed zaśnięciem słyszy szepty. Co zrobić w sytuacji, w której nie możesz zaufać nawet sobie?
Opis książki



Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: literatura polska 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2013 
Liczba stron: 330 
Czas trwania: 8h 27min 
Lektor: Anna Maria Buczek



     Z twórczością Katarzyny Bereniki Miszczuk po raz pierwszy miałam styczność w zeszłym roku i pokochałam ją za cykl 'Kwiat paproci'. "Druga szansa" to całkowicie inna powieść tej autorki niż to z czym dotychczas się u niej spotkałam. Choć nadal mamy wątki medyczne, to jednak mamy tu pozycję zahaczającą momentami o horror i grozę.
     Julia budzi się w nieznanym miejscu. Nie pamięta nic z dotychczasowego życia, ani nie rozpoznaje swojej twarzy w lustrze. Zgodnie z informacjami uzyskanymi od lekarzy jej rodzice zginęli w pożarze ich domu, a jej jedynej udało się przeżyć. Jednak czy oby na pewno może im wierzyć? Zaczynają się dziać coraz dziwniejsze rzeczy a dziewczyna nie wie komu może ufać - sobie czy innym. Przyznam, że nie spodziewałam się, że ta pozycja aż tak pozytywnie mnie zaskoczy. Podczas lektury cały czas odczuwałam pewnego rodzaju niepokój, nie byłam pewna w którą stronę może potoczyć się sytuacja. Rozwiązanie sytuacji było dla mnie zaskoczeniem, co jest jak najbardziej na plus, a samo zakończenie dające pewną nadzieję. Dawno nie czytałam/słuchałam książki z tego gatunku, która by mnie wciągnęła aż tak mocno już od samego początku.
     Bohaterowie zostali bardzo dobrze wykreowani. Byłam w stanie już od samego początku zżyć się z większością z nich i trzymać kciuki by ich życie wskoczyło wreszcie na dobrą drogę. Główna bohaterka, Julia Stefaniak, już od samego początku wywołała we mnie sporo emocji i byłam w stanie poczuć to co jej postać przeżywała.
     Styl autorki bardzo dobry. W ciekawy sposób wykreowała świat i pociągnęła akcję w tej powieści. Aż byłam zdziwiona, że ta książka nie jest aż tak dobrze znana i promowana jak inne tytuły pisarki, chociażby seria 'Kwiat paproci'. Lektor bardzo dobry, dzięki czemu odbiór tej powieści był naprawdę emocjonujący.
     Po "Drugiej szansie" spodziewałam się dobrej historii ale i tak udało się jej pozytywnie mnie zaskoczyć. Na pewno na długo pozostanie w mojej pamięci ten niepokój towarzyszący mi podczas lektury tej powieści. Nie żałuję ani minuty, którą poświęciłam na wysłuchanie tego tytułu w audiobooku.
     Moja ocena: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails