sobota, 18 kwietnia 2020

"Ogród Zuzanny. Tom 2. Odważ się kochać" Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska





Poruszająca powieść o miłości, przyjaźni, pokonywaniu własnych słabości i zmienianiu życia na lepsze.
Książka opowiada o losach trzech przyjaciółek ze Starej Leśnej oraz ich rodzin: Zuzanna układa sobie życie u boku odzyskanego ukochanego, Kazia staje przed widmem utraty księgarni, a Wiola postanawia zawalczyć o zmianę swojego życia na lepsze. Tymczasem mieszkańcami Starej Leśnej wstrząsa tajemnicza śmierć Jana Marii Sochackiego… 
Opis książki







Autor: Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: społeczna, obyczajowa 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2018 
Liczba stron: 400 
Czas trwania: 11h 58min 
Lektor: Magda Karel



     Niedawno zachwycałam się pierwszym tomem serii 'Ogród Zuzanny', czyli "Miłość zostaje na zawsze". Zrobiła na mnie na tyle dobre wrażenie, że w dość krótkim odstępie czasu musiałam sięgnąć po kolejną część przygód bohaterów, których zdążyłam naprawdę polubić. Całe szczęście nie zawiodłam się również i tą powieścią.
     Mamy tu przedstawione dalsze losy mieszkańców Starej Leśnej. Choć jest to bezpośrednia kontynuacja poprzedniej części to mamy tu położony nacisk na trochę inne sprawy niż dotychczas. Nadal mam miłość i trudy życia małżeńskiego, jednak mamy również jeszcze więcej relacji między przyjaciółkami, jak i... morderstwo.  Sposób w jaki została poprowadzona akcja nie pozwala nudzić się czytelnikowi ani przez minutę. Mamy tu idealne wyważenie każdego wątku, dzięki czemu nie ma nużących momentów, czy niepotrzebnych i nic nie wnoszących scen. Ogrom pozytywnej energii jaka bije z tej powieści to coś czego aktualnie potrzebowałam.
     Bohaterowie moim zdaniem bardzo dobrze wykreowani. Już od samego początku byłam w stanie zżyć się z nimi, choć nadal nie wszystkich byłam w stanie polubić od samego początku. Mamy tu różnorodne postacie przez co nie ma możliwości aby myliły nam się one ze sobą podczas lektury.
     Styl autorek bardzo przyjemny w odbiorze, a ich pomysły na niektóre wydarzenia wręcz zwalały z nóg i wywoływały niepohamowane napady śmiechu. Nie czuć tutaj, że tę powieść pisały dwie osoby i przez powieść wręcz się płynie i nie można się oderwać. Lektor również bardzo dobrze dobrany, dzięki czemu nie miałam ochoty wyłączyć audiobooka już na samym początku.
     Moim zdaniem "Odważ się kochać" to bardzo dobra kontynuacja. Nie żałuję, że poświęciłam swój czas na wysłuchanie tej powieści. Jak dla mnie jest to bardzo ciepła opowieść obyczajowa, która umilała mi czas w tych gorszych dniach, które ostatnio coraz bardziej dają się we znaki.
     Moja ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails