środa, 29 stycznia 2020

'Żyj dwa razy, kochaj raz' (Vivir dos veces, 2019) - film










Emilio dowiaduje się, że cierpi na chorobę Alzheimera. Zanim straci świadomość, postanawia odnaleźć swoją miłość z dzieciństwa.










     Nie mając pomysłu na to jaki obejrzeć film, w czeluściach internetu znalazłam tytuł "Żyj dwa razy, kochaj raz". I jakież było moje zdumienie, gdy mogłam go zobaczyć na jednej z popularnych platform, czyli Netflixie. Po samym opisie nie do końca wiedziałam czego mogę się spodziewać, jednak to co dostałam przerosło moje najśmielsze oczekiwania.
     Emilio jest ściśle związany z matematyką, która jest zarazem jego hobby jak i pracą. Jednak gdy dowiaduje się, że cierpi na chorobę Alzheimera, postanawia odnaleźć swoją pierwszą miłość. Sama informacja o chorobie jest dla niego potężnym ciosem, jednak próby znalezienia swojej pierwszej ukochanej dają mu pewne nadzieje. Według mnie jest to emocjonująca historia, która potrafi poruszyć za serce. Jako, że miałam w rodzinie przypadek tej choroby treść tego filmu jest dla mnie jeszcze bliższa i mam wrażenie, że jeszcze bardziej chwytająca za serce. To co dostaniemy w tej produkcji to idealnie wyważone połączenie komedii z dramatem z porządnym wykonaniem pod wieloma względami. Jednak najważniejsze dla mnie były emocje jakie wywołała we mnie ta historia. Może robię się coraz bardziej sentymentalna na starość, jednak siła z jaką uderzyły mnie te wszystkie wydarzenia i uczucia jakie mi im towarzyszyły pozostaną ze mną na długo.
     Gra aktorska według mnie na bardzo przyzwoitym poziomie. Najbardziej przekonująco wypadł aktor wcielający się w Emilio i bardzo dobrze oddał to co może zrobić z człowiekiem ta choroba. Co do aktorki wcielającej się w córkę głównego bohatera musiałam się przekonać, gdyż początkowo wzbudzała we mnie jedynie niechęć, która odpuściła mnie dopiero mniej więcej w połowie filmu.
     "Żyj dwa razy, kochaj raz" to film, który pozytywnie mnie zaskoczył. To jak wiele emocji we mnie wywołał na pewno pozostanie na długo w mej pamięci. Nie spodziewałam się, że będzie to tak dobra produkcja, do której będę miała ochotę w przyszłości powracać. Jeśli jeszcze nie oglądaliście tego filmu to gorąco go Wam polecam!
     Moja ocena: 8/10.

2 komentarze:

  1. Nie kojarzę tego filmu...ale skoro przyzwoicie wypada może się skusze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam ten film! Jak dla mnie jeden z bardziej zapadających w pamięci.

      Usuń

Related Posts with Thumbnails