niedziela, 6 września 2020

"Drugie podejście" Christine Riccio





Piękna opowieść o wkraczaniu w dorosłe życie i odwadze, aby wziąć los w swoje ręce!
Ku radości rodziców Shane zaczyna studiować medycynę. Poza nauką jej życie jest wypełnione nudą i samotnością – nie ma przyjaciół ani chłopaka.
Dziewczyna pragnie odczarować swój los i postanawia zrobić drugie podejście do dorosłego życia. Wyjeżdża do Londynu – tam chce kontynuować naukę i poznać nowych ludzi. Czy w nowym mieście będzie mogła wreszcie rozwinąć skrzydła i zostać tym, kim pragnie?
Opis książki





Autor: Christine Riccio
Tytuł oryginalny: Again, but Better
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Odorowicz-Śliwa Ischim
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2019
Rok pierwszego wydania polskiego: 2020
Liczba stron: 504



     Autorka książki jest znaną (a przynajmniej mi się tak wydaję, że znaną ;)) zagraniczną youtuberką, prowadzącą kanał książkowy, która spróbowała swoich sił i napisała własną powieść. Niestety "Drugie podejście" zbiera raczej negatywne recenzje i przyznam, że zastanawiało mnie dlaczego. Postanowiłam sama sprawdzić o co ten szum i będąc już po lekturze całkowicie rozumiem niezbyt pozytywne odczucia co do tej pozycji...
     Shane wyjeżdża do Londynu na studia, jednak nie do końca była szczera z rodzicami na jaki kierunek się wybiera... W pewnym momencie wszystko idzie nie tak, lecz po kilku latach dziewczyna ma możliwość rozpoczęcia tego rozdziału od nowa. Miałam nadzieję na inspirującą i pełną pasji powieść, która zmobilizuje do działania i natchnie czytelnika pozytywną energią. Niestety dostałam powieść w której tak naprawdę niewiele się dzieje, a przynajmniej nie na tyle pasjonującego abym miała ogromną chęć dowiedzieć się co będzie dalej. Było tu wiele nic nie znaczących opisów, na prawdę nie wnoszących do fabuły jakiejkolwiek treści, które w moim przypadku powodowały tylko senność. Tytułowe 'drugie podejście' następuje dopiero po około sześćdziesięciu procentach pozycji, a później od nowa poznajemy tę samą historię zmienioną jedynie o kilka szczegółów. Ja całe szczęście etap studiów mam już za sobą, ale nawet moje "przeciętne" pięć lat akademickich było znacznie ciekawsze niż to co dostajemy tutaj, choć cieszę się, że nie muszę do tego okresu wracać.
     Bohaterowie według mnie bardzo nijacy i niewiele się wyróżniający na tle innych znanych mi z powieści. Chociaż Shane można określić jako wyjątkowo irytującą, naiwną, i bardzo przypominającą mi samą autorkę (nawet już nazwa bloga tej bohaterki jest stworzona na bardzo podobnej zasadzie co u Christine) to i tak te cechy niekoniecznie wystarczają abym była w stanie coś więcej o niej napisać. Po prostu były postacie, na które mam wrażenie, że autorka nie do końca miała pomysł i nie wiedziała jak nimi pokierować.
     Styl autorki - choć ta powieść napisana jest lekkim językiem to ciężko mi nazwać go przyjemnym. Znajdziemy tu wiele moim zdaniem niepotrzebnych opisów, chociażby ubiór bohaterów na pół strony, który właściwie nie jest potrzebny dla całej historii, czy nawet konkretnej sceny. Bardzo ciężko czytało mi się tego typu wstawki, które mnie po prostu w tym przypadku nudziły. Gdyby chociaż był to bardziej barwny i przyjaźniejszy język, jak chociażby w przypadku "Ani z Zielonego Wzgórza" to może lepiej bym to zniosła, a tak jestem po prostu rozczarowana tym co dostałam. Natomiast wydanie elektroniczne bardzo dobrze przygotowało i nie miałam problemu z samym formatem mobi na moim czytniku Kindle - pod tym względem nie mam nic do zarzucenia.
     Będąc już po lekturze pozycji "Drugie podejście" również i ja trafiam do grona osób, które są rozczarowane tą powieścią. Choć nie spodziewałam się nad wyraz genialnej historii to jednak mam raczej negatywne odczucia co do tej pozycji. Jestem niestety na nie i ciężko mi z czystym sercem polecić ten tytuł komukolwiek, nawet młodsi czytelnicy dopiero idący na studia mogą znaleźć prawdopodobnie w tym temacie znacznie ciekawsze powieści.
     Moja ocena: 3/10

4 komentarze:

  1. Raczej nie dla mnie książka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będąc po lekturze tej książki nie wiem dla kogo by ona była właściwie idealna ;).

      Usuń
  2. Chyba jeszcze nic dobrego nie słyszałam o tej książce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dotąd też nie słyszałam o niej nic dobrego...

      Usuń

Related Posts with Thumbnails