poniedziałek, 21 września 2020

'Film o pszczołach' (Bee Movie, 2007) - film



Słyszysz charakterystyczne bzyczenie? Oto film, który pokocha cała rodzina! -wspaniała komedia producenta i znakomitego komika Jerry'ego Seinfelda, który przedstawia świat, w którym paski zawsze są w modzie, a miodu nigdy nie brakuje! 
Zwykły truteń, Barry B. Benson, jest rozczarowany perspektywą pracy do końca swych dni w ulu -  marzy, by osiągnąć w życiu coś więcej. Podczas jednej z niebezpiecznych wypraw do parku, ratuje go sympatyczna kwiaciarka Vanessa. Wkrótce Barry odkrywa, że człowiek od wieków bezkarnie kradnie miód z pasiek całego świata i decyduje się wytoczyć ludziom proces!
Zobacz jak wielkie zamieszanie może spowodować jedna mała pszczółka.




     Po przeczytaniu książki o dość ciężkiej tematyce potrzebowałam czegoś bardziej rozrywkowego i trafiłam na produkcję pt. "Film o pszczołach". Przyznam, że najbardziej przyciągnęło mnie hasło z plakatu: 'od twórców filmu "Shrek"' i byłam ogromnie ciekawa, czy również i ten tytuł tak mnie zachwyci. Choć było wiele zabawnych momentów, to jednak czegoś zabrakło by zdetronizować którąkolwiek animacje z mojego subiektywnego podium w tym gatunku.
     Barry dopiero co skończył swoją edukację i przygnębia go perspektywa pracy w ulu do końca swoich dni. Ma on znacznie większe aspiracje oraz marzenia co do swojego życia i szuka sposobu by zmienić swoje przeznaczenie. Gdy na jego drodze pojawia się przeurocza kwiaciarka o imieniu Vanessa postanawia wziąć życie w swoje ręce. Przyznam, że z wielu żartów się ubawiłam - w szczególności sporo tu było celnych uwag dotyczących pracy w 'korpo', które zostały ukazane naprawdę dobrze. Nie spodziewałam się, że choć z pozoru  prosta animacja o pszczołach będzie w stanie poruszyć tak wiele tematów, które wydają się być naprawdę aktualne, choć jest to produkcja sprzed kilkunastu lat. Sądzę, że jest ta historia w zabawny sposób odzwierciedla problemy z jakimi moglibyśmy się borykać, gdyby na przykład pszczoły przestałyby pracować albo gdyby w ogóle wyginęły. Moim zdaniem podczas oglądania tej historii będzie się dobrze bawił zarówno młodszy widz jak i ten trochę starszy - każdy znajdzie tu coś dla siebie, co będzie w stanie wywołać uśmiech na twarzy i ważną, lecz nienachalną treść, dającą sporo do myślenia w kierunku naszego środowiska. Jedynie nie do końca przekonała mnie relacja między Barrym a Vanessą, a raczej sposób w jaki się ona w pewnym momencie rozwijała. Jednak w ogólnym rozrachunku było całkiem sympatycznie :)!
     "Film o pszczołach" ogromnie pozytywnie mnie zaskoczył. Choć miałam nadzieję na miłą i niezbyt zobowiązującą rozrywkę to dostałam tu znacznie więcej. Gorąco polecam Wam obejrzenie tej animacji jeśli jeszcze jej nie widzieliście. Mam nadzieję, że będziecie tak samo nią oczarowani jak ja!
     Moja ocena: 7/10.

2 komentarze:

Related Posts with Thumbnails