poniedziałek, 28 września 2020

'Dylemat społeczny' (The Social Dilemma, 2020) - film

 

 



Tweetujemy, lubimy, udostępniamy... Ale jakie zagrożenia niesie ze sobą nasza zależność od mediów społecznościowych, które coraz częściej są dla nas główną metodą kontaktu ze światem? Eksperci z Doliny Krzemowej ujawniają prawdę, która znajduje się po drugiej stronie ekranu, i wyjaśniają, w jaki sposób media społecznościowe zmieniają oblicze naszej cywilizacji.
 
 
 
 
 
 
 
     Film "Dylemat społeczny" to jeden z ostatnio dodanych tytułów na Netflixie. Sama działając w sieci byłam ogromnie ciekawa co dokładnie i w jaki sposób zostanie tu przedstawione. Choć z częścią z poruszanych tu problemów miałam do czynienia tak do końca nie wiem co mam o tej produkcji do końca myśleć...
     Lajki na Facebooku czy serduszka na Instagramie to dla większości z nas codzienność. Jednak jak faktycznie promowane treści na przeróżnych portalach na nas faktycznie wpływają? Mam wrażenie, że nie wszyscy zdają sobie sprawę jak bardzo, i czasem w niewidoczny sposób, to co widzimy w social mediach oddziałuje na każdego użytkownika. Na pewno są tu poruszone bardzo aktualne tematy z którymi większość z nas styka się na co dzień. Mi pozostaje mieć nadzieję, że ta treść trafi do jak największej liczby osób i będą oni w stanie wynieść odpowiednie wnioski płynące z tego filmu. Mam niestety wrażenie, że spora część ludzi nadal bagatelizuje wpływ takich portali na postrzeganie siebie, możliwość ingerowania w nasze myślenie czy nawet poglądy polityczne. Niestety nie żyjemy w idealnym świecie, takie choroby jak depresja mają naprawdę miejsce, a często to co dzieje się w sieci nie pomaga, w szczególności tym bardzo młodym i podatnym na wpływy innych osobom. W adekwatny i całe szczęście w nie zbytnio moralizatorskim tonie ukazane zostało to co robią z nami algorytmy i dlaczego jesteśmy w stanie wsiąknąć na wiele godzin w internecie czy telefonie przeglądając różne apki.
     Gra aktorska ciężka do ocenienia - o ile te osoby, które miały coś do powiedzenia np. na temat pracy w Facebooku wypadły bardzo naturalnie. Natomiast ta historia Bena i Cassandry przedstawiona w tle w wykonaniu tych aktorów średnio mi się podobała. O ile sam temat jest bardzo ważny tak Ci aktorzy nie wypadli dla mnie aż tak bardzo przekonująco, wręcz momentami infantylnie, przez co można zbagatelizować sam problem i meritum tego co było tu ukazywane.
     "Dylemat społeczny" to moim zdaniem film, który porusza bardzo ważne tematy i każdy powinien go obejrzeć by wiedzieć co się dzieje w portalach społecznościowych. Jednak żałuję, że ta produkcja nie została dopracowana w kilku kwestiach lepiej, tak by bardziej ukazać rangę problemu. Jednak chyba ogólny wydźwięk został zachowany i mam nadzieję, że dotrze on do jak największego grona odbiorców.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails