piątek, 31 grudnia 2021

Podsumowanie książkowe & filmowe 2021 roku, czyli moje subiektywnie najlepsze i najgorsze tytuły minionych miesięcy

 

Rok 2021 był dość dziwny, jednak pod względem książkowym oraz filmowym nie mogę narzekać. Przeczytałam naprawdę wiele wspaniałych książek oraz obejrzałam sporo genialnych filmów. Mam nadzieję, że dobra passa się utrzyma, a przyszły rok będzie nawet jeszcze lepszy pod tym względem niż ten.
 

 
 
PODSUMOWANIE KSIĄŻKOWE
 
Rok 2021 w liczbach
  • liczba przeczytanych książek: 109
        - książki papierowe: 27
        - e-booki: 29
        - audiobooki: 53
  • łączna liczba stron: 40 410
  • średnia dzienna liczba stron: 110,71
W tym roku znów udało mi się przekroczyć barierę stu przeczytanych książek w ciągu dwunastu miesięcy, co jeszcze trzy lata temu wydawało mi się niewykonalne. Jednak wypracowana rutyna czytelnicza, czyli czytanie kiedy tylko się da, nawet przez pięć minut w poczekalni u lekarza, oraz wykorzystanie wszystkich możliwych form, jak książki papierowe, audiobooki i e-booki, zaowocowało naprawdę dobrymi wynikami :). Nie żałuję, że w zeszłym roku przekonałam się wreszcie do audiobooków, gdyż dzięki temu jeszcze lepiej mogę wykorzystywać swój czas.


 
TOP 10 najlepszych przeczytanych książek
(kolejność alfabetyczna)
 
"Dziewczyna z wieży" Katherine Arden
"Niedźwiedź i słowik" Katherine Arden
"Wyznania gejszy" Arthur Golden
"Zima czarownicy" Katherine Arden
 
Tak przedstawia się moja ścisła topka książek przeczytanych w 2021 roku. Zapoznałam się z wieloma wspaniałymi tytułami, jednak to te powyższe pozostaną w mojej pamięci na długo. 
 
 
Niemniej jednak chciałabym również wyróżnić kilka pozycji, które moim zdaniem również są warte uwagi:
"A niech to szlag!" Monika Cieluch
"Dziewczyna na klifie" Lucinda Riley
"Fakt, nie mit" Aleksandra Stanisławska, Piotr Stanisławski
 

Chciałabym również wspomnieć o twórczości Joanny Szarańskiej. Uwielbiam jej powieści i wszystkie które dotychczas przeczytałam naprawdę mi się bardzo podobały! Jeśli jeszcze nie znacie jej powieści to gorąco zachęcam Was do nadrobienia - nie pożałujecie :).

 
 
TOP największych rozczarowań książkowych:
(kolejność alfabetyczna)
 
"10 sposobów na zołzę w pracy" Katherine Crowley, Kathi Elster
"Gdyby miało nie być jutra" Agnieszka Lingas-Łoniewska
"Powolne spalanie" Paula Hawkins
 
Książki Christel Petitcollin uważam nawet za szkodliwe. Autorka (bądź tłumacz) nie odróżnia wysokiej wrażliwości od nadwrażliwości - a to nie są synonimy! Dodatkowo podział na ludzi normalnie myślących i tych... nienormalnych? Akurat słowo w książkach jest bardzo ważne i ich niewłaściwy dobór może całkowicie zmienić wydźwięk całej pozycji. Całe szczęście pozbyłam się tych pozycji i nie mam już ich na swoich półkach.
 
 
 
 
PODSUMOWANIE FILMOWE
 
Rok 2021 w liczbach
  • liczba obejrzanych filmów: 69
Co prawda w 2021 roku obejrzałam trochę mniej filmów niż w roku poprzednim, jednak i tak udało mi się zobaczyć kilka perełek (jak chociażby "Cud w celi nr 7"), które naprawdę zrobiły na mnie ogromne wrażenie! Również poświęciłam trochę więcej czasu na seriale, z którymi już od dłuższego czasu chciałam się zapoznać, stąd też mniej filmów ;).
 
 
TOP 10 najlepszych filmów
(kolejność alfabetyczna)
 
"Cud w celi nr 7" (7. Koğuştaki Mucize, 2019) <3
"Frida" (2002)
"Gnijąca panna młoda" (Corpse Bride, 2005)
"Ile warte jest ludzkie życie" (What Is Life Worth, 2020)
"Irlandczyk" (The Irishman, 2019)
"Ojcostwo" (Fatherhood, 2021)
"Sailor Moon Eternal" (Bishōjo Senshi Sailor Moon Eternal, 2021)
"Wyznania gejszy" (Memoirs of a Geisha, 2005)
 
 
Oto moje subiektywnie najlepsze filmy, które obejrzałam w tym roku. Teraz czas na tę mniej przyjemną część, czyli największe rozczarowania...


TOP największych rozczarowań filmowych
(kolejność alfabetyczna)
 
"Cam" (2018)
"Dzień na tak" (Yes Day, 2021)
"Jak dogonić szczęście" (Hector and the Search for Happiness, 2014)
"Polityka" (2019)
"Szkoła melanżu" (Booksmart, 2019)
 
Niestety to co się zobaczyło to już nie uda się odzobaczyć. Co prawda nie ma aż tak wielu rozczarowań, lecz mam nadzieję, że w przyszłym roku jeszcze lepiej uda mi się wybierać tytuły na które poświęcę swój czas.
 
 
Coraz bardziej zastanawiam się, czy w moim przypadku tworzenie list książek do przeczytania w nadchodzącym roku ma sens. Z listy, którą stworzyłam na początku stycznia, którą znaleźć możecie ją TU pod linkiem, udało mi się przeczytać zaledwie siedem pozycji z dwudziestu jeden... Nie jest to oszałamiający wynik, więc muszę zastanowić się czy i ewentualnie w jakiej formie zrobić sobie postanowienia w przyszłym roku.
 
 
A Wam życzę oby nadchodzący 20222 rok sprostał waszym oczekiwaniom i aby miały miejsce same satysfakcjonujące wydarzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails