piątek, 12 listopada 2021

'Gnijąca panna młoda' (Corpse Bride, 2005) - film

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Victor przypadkiem oświadcza się nieżyjącej dziewczynie. Nieboszczka zabiera młodzieńca ze sobą do świata zmarłych, by go poślubić.
 









     Filmy i animacje w reżyserii Tima Burtona mają swój mroczny klimat a zarazem pewien urok, któremu nie da się oprzeć. Gdy zobaczyłam, że "Gnijąca panna młoda" dostępna jest na Netflixie nie mogłam się oprzeć i zaczęłam oglądać tę produkcję.
     W przeddzień swojego ślubu Viktor ćwicząc przysięgę przypadkowo oświadcza się nieżyjącej dziewczynie. Zostaje ściągnięty do świata zmarłych i zastanawia się jak wyjść z tej niefortunnej sytuacji. Moim zdaniem ta animacja jest bardzo intrygująca i choć nie przepadam za musicalami to nie przeszkadzały mi tu pojawiające się piosenki wykonywane przez bohaterów. Wciągnęłam się w tę historię już od pierwszych minut i żałuję, że jest ona taka krótka! Pomimo, że według niektórych źródeł ten film jest odpowiedni dla dzieci od siódmego roku życia, tak ja mam wrażenie, że jednak tak młode osoby mogą się nieco za bardzo przerazić i polecałabym ocenić we własnym zakresie czy ta produkcja jest odpowiednia dla Waszego dziecka. Natomiast ja, trzydziestoletnia kobieta, pomimo swojego dość 'sędziwego' wieku (biorąc pod uwagę dla jakiej grupy wiekowej jest kierowany ten film) potrafiłam czerpać przyjemność z seansu i moim zdaniem ta historia jest dobra również dla dorosłych. Sama produkcja tej animacji moim zdaniem bardzo dobrze zrobiona i pod pewnymi względami widzę podobieństwo do innego tytułu tego reżysera, czyli "Frankenweenie", więc jeśli polubiliście klimat tamtej animacji ta również może skraść Wasze serce.
     "Gnijąca panna młoda" to według mnie bardzo udana animacja, która może spodobać się wielu osobom. W nienachalny sposób wywołuje w widzu emocje i jest w stanie pozostać w pamięci na dłużej aniżeli tylko kilka minut po seansie. Ja ze swojej strony gorąco polecam Wam ten tytuł!
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails