sobota, 13 listopada 2021

"Ta, która zawiniła" Jane Corry

 
Kiedy odwrócisz wzrok, ten jeden moment zmieni wszystko.
Popełniłaś błąd, ale mówią, że to morderstwo.
Ellie wiedzie pozornie beztroskie życie, ma przystojnego męża Rogera, szanowanego nauczyciela, dzieci oraz ukochanego wnuka, z którym regularnie spędza czas. Jednak to, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami jej domu, zupełnie nie jest urocze. Kiedy do Rogera dzwoni kochanka, z którą dawno już miał zakończyć romans, Ellie nierozważnie na chwilę traci z oczu małego Josha, którym się zajmowała. To, co wydarzy się później, sprawi, że z całą mocą odżyją traumy z jej dziecięcych lat.
Jo jest bezdomna, ma za sobą trudne doświadczenia i więzienną przeszłość. Podróżując bez celu z Bristolu do Devonu i Kornwalii, dba o to, by nikt nie dowiedział się o niej niczego więcej.
Te dwie kobiety z zupełnie innych światów różni wszystko, ale łączy je więcej niż można by przypuszczać. Działania każdej z nich nieuchronnie prowadzą do powtórzenia tragicznych zdarzeń z przeszłości. Czy istnieje sposób, by zakończyć ten przeklęty cykl?
Opis książki
 
 
 
Autor: Jane Corry
Tytuł oryginalny: I Looked Away
Język oryginalny: angielski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2019
Rok pierwszego wydania polskiego: 2021
Liczba stron: 480
Czas trwania: 12h 53m
Lektor: Sylwia Gliwa
 
 
 
     Książka pt. "Ta, która zawiniła" Jane Corry to jedna z ostatnich nowości na rynku wydawniczym. Sięgając po nią miałam nadzieję na niepokojący thriller, który wciągnie mnie całkowicie. Niestety jest to moje kolejne rozczarowanie, gdyż nie zrobiła na mnie aż tak mocnego wrażenia jak się spodziewałam po opisie, który możemy znaleźć na tej powieści...
     Ellie z pozoru wiedzie cudowne, szczęśliwe życie, jednak za zamkniętymi drzwiami ich domu dzieję się rodzinny dramat. Kochanka męża nie daje jej spokoju, a to nie jedyny problem z którym przyjdzie się jej zmierzyć, gdy do głosu dochodzą wspomnienia z przeszłości. Jo jest bezdomną kobietą z więzienną kartoteką, która podróżując po Bristolu teoretycznie bez celu stara odnaleźć miejsce dla siebie. Co łączy te dwie kobiety? Możecie przekonać się sami sięgając po tę powieść, jednak na mnie nie zrobiła na mnie aż takiego wrażenia jak się spodziewałam. Wiele wątków mam wrażenie, że nie łączy się w jedną logiczną całość. Miałam nadzieję na zaskakujący 'plot twist' jednak to co prawdopodobnie miało nim być, było według mnie mocno naciągane i w ogóle nie zapadające w pamięci. Sama historia jest przedstawiona dość chaotycznie i nie byłam w stanie się w nią wciągnąć oraz nie miałam wielkich chęci by do niej powracać. Wysłuchałam tą pozycję w audiobooku do końca mając cichą nadzieję na ciekawe rozwiązanie tej historii, którego niestety nie znalazłam. Żałuję, że nie porzuciłam jej już na samym początku, a męczenie się z nią do końca by mieć możliwość wypowiedzenia się na temat tej pozycji nie było tego warte.
     Bohaterowie niestety zostali dość nijako wykreowani. Żadna z postaci nie była na tyle dobrze ukazana abym była w stanie z zainteresowaniem śledzić jej losy czy też zżyć się aż tak bardzo by obchodziły mnie dalsze jej poczynania. Nikt w tej powieści nie wywołał we mnie jakichkolwiek emocji, które mogłyby pozostać ze mną choć na chwilę po zakończeniu lektury. Niestety ja jestem również w tym aspekcie na nie, gdyż oczekuję nieco więcej, nawet od bohaterów.
     Styl autorki to chyba najmocniejszy punkt całości. Pomimo chaosu jaki wprowadziła w swojej historii i nijakich bohaterów, sama treść mam wrażenie, że pociągnięta, o ironio, dość przystępnie. Jednak nawet to nie spowodowało, że miałabym ochotę sięgnąć po inne tytuły tej autorki. Lektorka - niestety tu jest moje rozczarowanie, gdyż niezbyt dobrze mi się jej słuchało, choć może to być moje bardzo subiektywne odczucie. Dodatkowo audiobook został niezbyt dobrze przygotowany i nie powycinano z niego niepotrzebnych momentów, jak chociażby pytań lektorki typu 'czy tylko ona słyszy szumy podczas nagrywania'. Czy nikt nie sprawdza takich spraw przed wypuszczeniem towaru na rynek?
     "Ta, która zawiniła" to powieść, która nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia i nie pozostanie w mojej pamięci na długo. Żałuję, że męczyłam się z nią do samego końca, gdyż naiwnie myślałam, że może będzie lepiej a nie było. Nie jestem w stanie z czystym sercem polecać Wam tego tytułu, gdyż nawet dla "zabicia czasu" można znaleźć znacznie ciekawsze formy rozrywki.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails