poniedziałek, 22 listopada 2021

"Psychopaci" Stephen Seager

 
"Zabiłem moich najbliższych przyjaciół – rzekł wolno. – Jaki człowiek robi coś takiego?
Wysunąłem się zza stołu.
Taki, który jest chory – odparłem, podchodząc do drzwi. – Dlatego jesteś tu, a nie w więzieniu".
Kiedy psychiatra Stephen Seager rozpoczął pracę w kalifornijskim szpitalu psychiatrycznym Gorman State, nazywanym powszechnie Gomorą, pracował w niejednej tego typu placówce. Jednak do tego, co zobaczył, przeżył i z kim miał do czynienia w środku, nie mógł przygotować się w żaden sposób.
Książka Seagera to szczera, refleksyjna i porywająca relacja doświadczeń z terapii prowadzonych w Gorman State. Psychiatra pozwala nam zajrzeć do przerażającego świata zamieszkanego przez najgorszych psychopatów, do którego tylko nieliczni mają wstęp.
Gorman State to miejsce, w którym panuje niewyobrażalna przemoc.
Opis książki
 
 
 
Autor: Stephen Seager
Tytuł oryginalny: Behind the Gates of Gomorrah: A Year with the Criminally Insane
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Zaus Jan S.
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: biografia/autobiografia/pamiętnik
Rok pierwszego wydania: 2014
Rok pierwszego wydania polskiego: 2020
Liczba stron: 408
 
 
 
     Książka pt. "Psychopaci" Stephena Seagera już od roku czekała na swoją kolej na mojej półce i kusiła by ją wreszcie przeczytać. Po tylu miesiącach nareszcie po nią sięgnęłam z wielką nadzieją, że nie będę mogła oderwać się od lektury, która swoją treścią wbije mnie w fotel. Czy tak faktycznie było? Niestety mam nieco mieszane odczucia.
     W tej pozycji znajdziemy historię lekarza, który zaczął pracę w szpitalu psychiatrycznym Gorman State do którego trafiają kryminaliści popełniający swoje zbrodnie pod wpływem, przynajmniej według niektórych, choroby umysłowej. To z jakim niebezpieczeństwem jak i momentami ogromnym okrucieństwem musiał zmagać się w swojej pracy autor opisał właśnie na kartach tej książki. Jako, że są to przeżycia lekarza to nie zamierzam oceniać samej historii jako takiej. Jednak dla mnie to co tu przeczytałam było momentami naprawdę przerażające, choć po samym opisie tej pozycji spodziewałam się czegoś nieco bardziej oddziałującego na psychikę czytelnika. Dodatkowo znalazło się kilka dość nużących rozdziałów, które dotyczyły na przykład poszukiwania konkretnych badań i wyników oraz ich omówienie, które mnie akurat nie do końca interesowały. Nie mniej jednak z zainteresowaniem śledziłam opisywane tu wydarzenia ze szpitala i historie związane z pacjentami.
     Styl autora zaskakująco lekki w odbiorze. Miałam pewne obawy czy nie będzie tu zbyt dużo niezrozumiałych zagadnień dla takiego laika jak ja, jednak jeśli coś się takiego pojawiło to było to odpowiednio wytłumaczone. Podczas lektury nie czułam się potraktowana jak debil i byłam w stanie szybko przebrnąć przez tę pozycję. Wydanie papierowe, które miałam okazję czytać moim zdaniem zostało bardzo dobrze przygotowane, a jedyny mój zarzut wobec niego to klejone strony za którymi po prostu nie przepadam, ale o tym już wielokrotnie wspominałam na moim blogu.
     "Psychopaci" to pozycja po której spodziewałam się nieco więcej mrożących krew w żyłach historii ze względu na miejsce w którym pracował autor. Nie mniej jednak nie żałuję, że wreszcie przeczytałam tę książkę, a wieczór który na nią poświęciłam nie był czasem kompletnie straconym. Jeśli lubicie podobne klimaty to może ten tytuł Was zainteresować.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails