wtorek, 23 listopada 2021

'Kobiety i morderca' (Les femmes et l'assassin, 2021) - film

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dokument ukazuje zatrzymanie seryjnego mordercy Guya Georgesa w efekcie wysiłków dwóch kobiet - szefowej policji i matki ofiary.
 









     Kilka osób gorąco polecało mi film pt. "Kobiety i morderca". Były to naprawdę pochlebne opinie, stąd też moje oczekiwania wobec tej produkcji były naprawdę ogromne, w szczególności, że temat wydał mi się intrygujący. Niestety nie do końca dostałam to czego się spodziewałam...
     W tej produkcji mamy przedstawioną historię seryjnego mordercy, który grasował we Francji pod koniec zeszłego wieku. Znajdziemy tu sporo wywiadów z osobami zaangażowanymi w tę sprawę oraz ich wspomnienia z tamtego okresu. Wypowiadała się tu zarówno matka jednej z ofiar, szefowa policji jak i obrończyni oskarżonego o te zbrodnie mężczyzny. Choć sama tematyka jest naprawdę okrutna to jednak zabrakło mi tu psychologicznego podejścia do tej sprawy. Przyznam, że mnie bardziej by interesowało dlaczego ten ktoś popełnił tak straszne czyny i czy można by było temu w jakikolwiek sposób zapobiec, a nie samo dochodzenie czy relacja z procesu. Opinie rodzin ofiar na sam koniec wydały mi się przy całej tej sprawie nieco zbyt górnolotne i momentami nieco za ckliwe, przez co wydźwięk tego filmu dokumentalnego został w moim odczuciu za bardzo złagodzony a sprawa morderstw jakby w ogóle nieistotna. Nie mniej jednak sama tematyka jest według mnie bardzo ważna i mam ochotę na własną rękę poszukać jeszcze więcej informacji na ten temat, jednak w aspekcie który mnie nieco bardziej interesuje, czyli to co sprawiło, że to się stało a nie jak do tego doszło.
     "Kobiety i morderca" to film dokumentalny o intrygującej tematyce, jednak według mnie z nieco zmarnowanym potencjałem. Pomimo to uważam, że warto zapoznać się z tym tytułem (na ten moment jeszcze dostępny na Netflixie) i wyrobić sobie własną opinię na jego temat. Jeśli ktoś z Was już widział tę produkcję to dajcie znać co o niej myślicie - z chęcią bym podyskutowała na jej temat.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails