sobota, 27 listopada 2021

"Nieśmiertelne" Kiran Millwood Hargrave

 
 
 
W wigilię dnia przepowiedni siedemnastoletnia Lil i jej siostra bliźniaczka Kizzy zostają schwytane przez okrutnego bojara Valcara, pozbawione wolności i nadziei. Kiedy Lil za sprawą innej branki, Miry, odzyskuje wiarę w to, że warto żyć i kochać, rozpaczliwa egzystencja sióstr zostaje zagrożona po raz kolejny. Na ich drodze staje bowiem legendarny Dracul, bardziej potwór niż człowiek, dla którego dziewczęta to niewiele warte zabawki. W brutalnym świecie, którym rządzą mroczne pożądanie i przeznaczenie, dziewczęta muszą ratować siebie i swoją krew - nawet jeśli oznacza to zgodę na życie po śmierci.
Zapierająca dech w piersiach opowieść o losach oblubienic Drakuli, spod pióra nagradzanej autorki bestsellerów.
Opis książki
 
 
 
 
Autor: Kiran Millwood Hargrave
Tytuł oryginalny: The Deathless Girls
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Białek Maria
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: horror
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2019
Rok pierwszego wydania polskiego: 2021
Liczba stron: 336
Czas trwania: 7h 37m
Lektor: Marta Markowicz
 
 
 
     O "Nieśmiertelnych" Kiran Millwood Hargrave można znaleźć dość mieszane opinie. Jednak mnie zaintrygował opis tej powieści i postanowiłam dać jej szansę. W szczególności, że miałam wrażenie, że będzie to idealna pozycja na taką pogodę jaką mamy właśnie za oknem. Niestety znów trafiłam na dość przeciętną historię, która nie zrobiła na mnie aż tak pozytywnego wrażenia...
     Lil i Kizzy, siostry bliźniaczki, dzień przed swoimi siedemnastymi urodzinami zostają porwane przez okrutnego bojara, a ich najbliższa rodzina wymordowana. Z racji swojego wyglądu i umiejętności postanowiono przekazać je do domu Dracula, o którym krąży wiele legend. Mam niestety wrażenie, że w przypadku tej powieści został zmarnowany potencjał. Akcja rozwijała się według mnie stosunkowo powoli, a gdy wreszcie zaczęło się coś dziać to nie były to bardzo angażujące zwroty akcji, które zapierałyby dech w piersiach. Fakt, przyjemnie mi się zapoznawało z tą historią, jednak nie zrobiła ona na mnie aż tak ogromnego wrażenia, jak się spodziewałam. Sam Dracul pojawia się tu bardzo późno i nie do końca mamy okazję poznać jego postać. Autorka bardziej skupiła się na żeńskich postaciach i ich losach, które niestety mnie nie wciągnęły. Dodatkowo odniosłam wrażenie, że pewien wątek został tu wciśnięty bardzo na siłę, tak by tylko była to powieść na czasie i żadna grupa się nie przyczepiła, a niekoniecznie wniósł on cokolwiek do samej historii.
     Bohaterowie mam wrażenie, że zostali wykreowani dość przeciętnie i nijako. Niestety żadna z postaci nie była dla mnie na tyle charakterna, by pozostała w mojej pamięci na dłużej czy w ogóle przykuła moją uwagę. Ot, po prostu byli, bo ktoś musiał pociągnąć tę historię. Ja nie byłam w stanie z żadną z sióstr zżyć się na tyle i przeżywać wraz z nią ich losy, by chcieć powracać do którejkolwiek z nich myślami. Wątpię abym za jakiś czas pamiętała w ogóle ich imiona...
     Styl autorki według mnie jest przyjemny w odbiorze. Powieść została napisana naprawdę lekkim językiem, dzięki czemu byłam w stanie wysłuchać jej w ciągu jednego dnia za jednym podejściem. Samo tłumaczenie ciężko mi ocenić, gdyż nie czytałam tej pozycji w oryginale, jednak nie miałam poczucia podczas lektury by coś poszło nie tak. Co do lektorki słyszałam kilka zarzutów, że w pewnych momentach za bardzo dramatyzuje, jednak ja nie mogę się z tym zgodzić. Wysłuchałam już trochę audiobooków - w tym przypadku naprawdę nie mam na co narzekać i dobrze mi się jej słuchało.
     "Nieśmiertelne" to powieść, która umiliła mi wolny czas, jednak nie zapadnie ona w mojej pamięci na długo. Historia jak dla mnie była dość przeciętna i nie wyróżniała się niczym szczególnym na tle innych powieści z którymi miałam do czynienia chociażby w tym roku. Choć mogłabym spożytkować znacznie lepiej swój wolny czas to jednak nie mam poczucia całkowicie zmarnowanych kilku godzin, które poświęciłam na tę powieść.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails