niedziela, 21 listopada 2021

"My (Secret) Youtube Life" Charlotte Seager

 






Co zrobisz, jeśli konto twojej idolki okaże się największym oszustwem na YouTubie?
LilyLoves, popularna youtuberka, ma wszystko: dizajnerskie mieszkanie, własną linię kosmetyków i miłość gwiazdy rocka.
Melissa, jej szesnastoletnia fanka, posunie się naprawdę daleko, żeby zdobyć to samo!
Czy życie w kłamstwie – zarówno w necie, jak i w realu – jest warte każdej ceny? 
Opis książki
 
 
 
 
 
 
 
Autor: Charlotte Seager
Tytuł oryginalny: My (Secret) Youtube Life
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Piasecka Anna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2018
Rok pierwszego wydania polskiego: 2019
Liczba stron: 304
 
 
 
     Potrzebowałam trochę lżejszej lektury, dzięki której będę mogła nieco odetchnąć. O powieści "My (Secret) Youtube Life" słyszałam kilka interesujących opinii, dlatego też zdecydowałam się po nią sięgnąć mając nadzieję, że będzie odpowiednia na ten czas. Muszę przyznać, że jest to intrygująca pozycja, która jednak nie jest pozbawiona wad.
     LilyLoves to znana youtuberka mająca miliony subskrybujących. Na swoim kanale pokazuje jedynie część swojego życia, jednak nie wszyscy znają trudne momenty i sytuacje z którymi musi się borykać. Melissa to jej szesnastoletnia fanka, która chciałaby być tak znana i lubiana jak jej idolka. Jednak nie wszystko złoto co się świeci i nie wszystko jest tak kolorowe jak może się wydawać. Według mnie w tej powieści bardzo ciekawie zostało ukazane życie osób prowadzących bardzo duże i znane kanały w social mediach oraz to z czym muszą się borykać na co dzień. Mam wrażenie, że nie każdy sobie zdaje sprawę, że wszyscy, nawet twórcy internetowi, mają prawo do prywatności i zachowania pewnych aspektów dla siebie. Skutki pewnych nieodpowiednich zachowań zostały tu ukazane w intrygujący sposób, choć jako, że nie działam w internecie aż na taką skalę nie jestem w stanie powiedzieć na ile mogą one być adekwatne do rzeczywistości. Niestety były tu też pewne aspekty, które dla mnie wydały się aż za nadto chaotyczne i momentami wręcz przekombinowane. Wiem, że ludzie mogą mieć durne pomysły, zarówno ci młodzi jak i starsi, ale niektóre sprawy były wręcz absurdalne i nie mieściły mi się w głowie, przez co ciężko było mi wczuć się w niektóre wydarzenia.
     Bohaterowie moim zdaniem zostali wykreowani bardzo nierówno. Większość zachowań youtuberki byłam w stanie zrozumieć i po części kibicować jej aby jak najlepiej dla niej rozwiązały się sytuacje. Natomiast Melissa była dla mnie bardzo dziwną postacią, którą nie do końca byłam w stanie zrozumieć, choć sama jeszcze pamiętam jak to było być nastolatką. Dla mnie były sporo momentów, gdy była zbyt infantylna, nawet jak na swój wiek. Pozostali bohaterowie niestety byli dość nijacy i na pewno nie pozostaną w mojej pamięci na dłużej.
     Styl autorki jest bardzo lekki i przyjemny w odbiorze. Mam wrażenie, że dzięki temu przez tę powieść wręcz się płynie i można ją przeczytać na raz. Autorka poruszyła tu w bardzo przystępny sposób ważny temat i mam nadzieję, że jeśli pojawią się kolejne jej książki to będą równie dobrze napisane. E-book z Empik Go (wreszcie udostępnili swoją ofertę na czytniki Kindle!) bardzo dobrze przygotowany, idealnie współgrał z moim sprzętem i nie mam mu nic do zarzucenia.
     "My (Secret) Youtube Life" to niezła powieść, która przypuszczam, że najbardziej trafi do młodzieży. Choć już od jakiegoś czasu nie jestem w grupie docelowej czytelników tej książki to jednak i tak byłam w stanie w pod pewnymi względami czerpać przyjemność z jej czytania. Moim zdaniem, pomimo pewnych wad, naprawdę warto sięgnąć po tę pozycję, w szczególności jeśli jesteście nastolatkami i macie swoich idoli w internecie.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails