wtorek, 7 grudnia 2021

"Władza absolutna" Remigiusz Mróz

 
 
 
 
 
 
Po zamachu pod sejmem Polska znalazła się na skraju anarchii. Konstytucja nie przewiduje, kto powinien przejąć władzę, a do walki o nią gotowe są stanąć wszystkie siły polityczne. W sytuacji poważnego kryzysu rozpoczyna się najbardziej bezkompromisowa kampania wyborcza w historii.
Tymczasem zaczynają pojawiać się dowody na to, że zamach był jedynie elementem większego spisku. Ten, kto odkryje prawdę, zdobędzie władzę absolutną... 
Opis książki
 
 
 
 
 
 
Autor: Remigiusz Mróz
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2018
Liczba stron: 416
 
 
 
     Książka pt. "Władza absolutna" to trzeci, i na ten moment ostatni, tom serii 'W kręgach władzy'. Pierwsza część zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie, druga miała nieco więcej mankamentów, a jak w przypadku tej pozycji? Przyznam, że sięgając po nią miałam dość spore oczekiwania i niestety nie znalazłam tu w pełni satysfakcjonującego mnie zakończenia tej trylogii.
     W tej powieści znajdziemy bezpośrednią kontynuację losów bohaterów z dwóch poprzednich części. Po wielu zawirowaniach na polskiej scenie politycznej należy jak najszybciej doprowadzić do koniecznych wyborów głowy państwa. Znów dzieje się bardzo dużo, nic nie jest takie jak się wydaje czytelnikowi na pierwszy rzut okiem. Jednak znów mam wrażenie, że wkradł się pewien chaos i nie był on spowodowany tylko tym co się dzieje w książce. Nie mniej jednak bardzo dobrze i szybko mi się czytało tę pozycję. Jak to u Remigiusza Mroza bywa - nie można nudzić się przy jego historiach, gdyż dzieję się naprawdę sporo. Co prawda zabrakło mi tu czegoś, dzięki czemu na dłużej byłabym w stanie pozostać przy tej serii myślami a zakończenie nie było aż tak bardzo miażdżące jak się spodziewałam, lecz względnie miło spędzonego czasu przy lekturze nikt mi nie zabierze.
     Bohaterowie - cóż mogę napisać przy trzecim tomie. Moim zdaniem, choć wiele przeszli to mam wrażenie, że, przynajmniej główne, postacie niewiele się na przestrzeni tych powieści zmieniły. Z drugiej strony jest to trylogia polityczna z politykami w roli głównej, a niestety każdy wie jak jest w prawdziwym życiu. Niemniej jednak nie wiem na jak długo pozostaną w mojej pamięci ci bohaterowie, gdyż nie byli aż tak bardzo wyróżniający się na tle innych powieści by pozostać ze mną na dłużej.
     Styl autora bardzo lekki i przyjemny w odbiorze. Jeśli ktoś z Was czytał poprzednie części to wie czego może się spodziewać. Ja miałam nadzieję na przystępnie napisaną akcję i takie coś właściwie dostałam. Co do wydania e-booka dostępnego na Legimi - tym razem jest lepiej niż w przypadku poprzedniego tomu i nie było tu aż tylu błędów, które mogłyby odebrać przyjemność z lektury.
     "Władza absolutna" może nie jest arcydziełem literatury, jednak ja całkiem dobrze spędziłam swój czas podczas czytania. Nie żałuję, że wreszcie po nią sięgnęłam i dokończyłam całą serię. Miło było oderwać się od własnych problemów. Jeśli ktoś lubi takie klimaty, to może sięgnąć po nasz rodzimy odpowiednik "House of Cards".
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails