niedziela, 12 grudnia 2021

"O kobiecie pracującej. Dlaczego mniej zarabia, chociaż więcej pracuje" Kamil Fejfer

 
 
 
 
 
 
 
Dlaczego kobiety mają pod górkę.
Ta książka jest o tym, czego udało mi się dowiedzieć podczas roku dociekania, czy kobiety naprawdę mają na rynku pracy obiektywnie gorzej, a jeśli tak, to czemu. Dlaczego muszą przejść więcej, żeby się znaleźć w tym samym miejscu, co my, mężczyźni. Dlaczego mają trochę bardziej pochyłe zbocza, dlaczego deszcz pada na nie trochę bardziej. I co zrobić, żeby to zmienić.
Opis książki







Autor: Kamil Fejfer
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura faktu
Forma: reportaż / zbiór reportaży
Rok pierwszego wydania: 2019 
Liczba stron: 368
 
 
 
     W przypadku książki "O kobiecie pracującej. Dlaczego mniej zarabia, chociaż więcej pracuje" w dużej mierze zaintrygował mnie jej tytuł, choć miałam pewne obawy, gdyż jest napisana przez mężczyznę. Niemniej jednak i tak postanowiłam dać jej szansę i to była bardzo dobra decyzja!
     W tej pozycji mamy poruszony temat kobiet pracujących, które niestety w wielu przypadkach zarabiają mniej niż mężczyźni, a często wykonują taką samą pracę oraz dodatkowo tę która jest niewidoczna i niedoceniana. Znalazły się zarówno rozdziały o nauczycielkach jak i pielęgniarkach, czyli zawodach zdecydowanie zdominowanych przez żeńską część społeczeństwa, lecz również poruszone zostały inne aspekty tego, dlaczego kobiety mają taką a nie inną sytuację. Przyznam, że choć wiele poruszonych tu zagadnień nie była dla mnie nowością i nie odkryłam tu żadnej tajemnej wiedzy, to jednak ta pozycja pomogła mi usystematyzować pewne sprawy. Pomimo pewnych obaw, bardzo dobrze czytało mi się tę pozycję i nie żałuję, że wreszcie po nią sięgnęłam. Nie miałam poczucia, że autor traktuje kobiety jak rozhisteryzowane babsztyle domagające się nie wiadomo czego, tylko podszedł do tego tematu rozsądnie i 'z głową'. Było wiele rozmów z przedstawicielkami różnych zawodów, czy też kobiet, które zdecydowały się porzucić swoją karierę zawodową na rzecz bycia pełnoetatową mamą w domu, więc każdy znajdzie tu coś dla siebie.
     Styl autora zaskakująco lekki i naprawdę przyjemnie zapoznawało mi się z poruszaną tu treścią. Jeśli w moje ręce trafią inne książki Pana Kamila Fejfera to z chęcią przyjrzę się im uważniej. Również egzemplarz papierowy, który mam na swojej półce został bardzo dobrze przygotowany. Jedyną sprawą jaka nie do końca mi pasowała to przypisy. Co prawda mamy na końcu bibliografię, tak jednak bezpośrednio w treści zabrakło mi konkretnych odwołań do tych materiałów źródłowych.
     "O kobiecie pracującej. Dlaczego mniej zarabia, chociaż więcej pracuje" to książka z którą powinien zapoznać się każdy, zarówno mężczyźni jak i kobiety. Na pewno pomoże ona usystematyzować sobie pewne kwestie a dla niektórych osób będzie to porządne źródło wiedzy i może wreszcie otworzy oczy niedowiarkom. Gorąco polecam Wam tę pozycję!
     Moja ocena: 7/10.

2 komentarze:

Related Posts with Thumbnails