środa, 15 grudnia 2021

"Kraina Zeszłorocznych Choinek" Joanna Szarańska

 
Autorka bestsellerowej serii "Cztery Płatki Śniegu" zaprasza w kolejną podróż do świata pełnego zimowej magii!
W pewien listopadowy poranek w urokliwym miasteczku swoje podwoje otwiera sklepik ze świątecznymi dekoracjami o intrygującej nazwie Kraina Zeszłorocznych Choinek. Sklep jest wyjątkowy; nie ma w nim dwóch takich samych ozdób, nie ma też cen. Jego wnętrze wypełnia atmosfera ciepła i miłości, a każdy z klientów znajduje w nim nie tylko idealną choinkową dekorację, bombkę czy aniołka, ale coś jeszcze… To właśnie tutaj splatają się drogi i losy mieszkańców miasteczka oraz przyjezdnych. Powracają wspomnienia dawnych uczuć i strat, nawiązują się nowe miłości i przyjaźnie.
Czy wszystkie relacje uda się naprawić przed wigilijnym wieczorem? Skąd wzięła się nazwa sklepu? I jak wiele wspólnego ma z miejscem, do którego odchodzą choinki, kiedy kończy się Gwiazdka?
Opis książki



Autor: Joanna Szarańska
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: społeczna, obyczajowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2020
Liczba stron: 432
 
 
 
     Sięgając po powieści Joanny Szarańskiej wiem, że mogę spodziewać się naprawdę dobrej literatury, która uprzyjemni mi czas. Tym razem zdecydowałam się na "Krainę Zeszłorocznych Choinek" by pozostać w klimatach powieści świątecznych. Również w tym przypadku całe szczęście się nie zawiodłam i pokochałam całym sercem tę historię!
     W małym miasteczku powstaje sklep z bombkami, o urokliwej nazwie 'Kraina Zeszłorocznych Choinek'. To właśnie w tym miejscu, w którym ozdoby sprzedaje starszy Pan na emeryturze splatają się losy obecnych mieszkańców jak i tych powracających po latach w swoje rodzinne strony. Ludzi przeróżnych - tych młodszych oraz starszych, jednak wszystkich można pokochać równie mocno. Trudno mi opisać tę historię w kilku prostych i logicznych zdaniach, gdyż znów nie potrafię znaleźć odpowiednich słów by oddać magię tego co tu się dzieje. Już od pierwszych linijek zatopiłam się w lekturze i trudno było mi się oderwać od tej historii i bohaterów. Ta powieść ma w sobie pewną magię, dzięki której byłam w stanie poczuć bijące z niej emocje i swego rodzaju ciepło. Po prostu jestem oczarowana tą powieścią i nie mogę się doczekać kiedy sięgnę po kolejną część!
     Bohaterowie według mnie zostali bardzo dobrze wykreowani. Większość z postaci pokochałam już od pierwszego momentu, gdy pojawili się na kartach tej powieści i byłam w stanie zżyć się z nimi emocjonalnie. Z ogromnym zainteresowaniem śledziłam ich poczynania i mam nadzieję, że będę mogła niedługo do nich powrócić w "Krainie Spełnionych Życzeń".
     Styl autorki bardzo lekki oraz przyjemny w odbiorze. Jednak przeczytałam już kilka innych książek tej autorki, więc wiedziałam czego mogę się spodziewać i nie było tu miejsca na rozczarowanie :). E-book, który jest dostępny na Legimi został bardzo dobrze przygotowany, idealnie współpracował z moim czytnikiem Kindle i nie mam mu nic złego do zarzucenia.
     "Kraina Zeszłorocznych Choinek" to przepiękna powieść okołoświąteczna, dzięki której poczułam wewnętrzne ciepło. Nie żałuję, że zdecydowałam się ją przeczytać i poświęciłam na nią swój wolny czas, gdyż naprawdę miło będę ją wspominać. Gorąco Wam polecam tę książkę na zimne grudniowe wieczory - nie zawiedziecie się tą otulającą historią!
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails