sobota, 25 grudnia 2021

"Uwierz w Mikołaja" Magdalena Witkiewicz

 
Każdy z nas ma marzenia.
Agnieszka pragnie spędzić Wigilię z babcią, ale ta ma zupełnie inne plany. Nie godząc się z tym, Agnieszka jedzie do domu babci położonego w samym środku lasu. Jednak jej tam nie zastaje. Jedna śnieżna noc powoduje, że droga do cywilizacji zostaje odcięta, na dodatek przez zaspy brnie do niej święty Mikołaj.
Pięcioletnia Zosia chciałaby mieć choinkę tak ogromną, jak w centrum handlowym, a pod nią mnóstwo prezentów. Jednak tym razem jej Wigilia zapowiada się zupełnie inaczej…
Robert, policjant, przyjmuje służbę w święta, bo przecież wszyscy mają rodziny, a on jest samotny. Więc może się poświęcić.
Sam w wigilijny wieczór jest też pewien starszy pan z długą siwą brodą, ale mu w ogóle to nie przeszkadza. Jest przekonany, że lubi samotność, a ludzi lubi tylko z daleka. Jego żona natomiast ma aż nadto towarzystwa zwariowanych pensjonariuszy pewnego domu opieki.
Jedna świąteczna opowieść, wielu bohaterów. I wiele marzeń do spełnienia. Bo może żeby pięknie spędzić święta, trzeba uwierzyć w Mikołaja?
Opis książki
 
 
 
Autor: Magdalena Witkiewicz
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: społeczna, obyczajowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2019
Liczba stron: 408
 
 
 
     Wielu czytelników zachwycało się powieścią pt. "Uwierz w Mikołaja" Magdaleny Witkiewicz. Stwierdziłam, że okres Świąt to najlepszy moment by przekonać się czy również i ja będę w stanie docenić tę historię, którą pokochało tak liczne grono odbiorców. Muszę przyznać, że pomimo mojego sceptycznego podejścia jestem pozytywnie zaskoczona tym, co tu dostałam!
     Wielu bohaterów i każdy z nich ma swoją historię, która chwyta czytelnika za serce. Choć początkowo nie wszyscy razem się znają to ich losy splatają się w dość zaskakujących okolicznościach. Miałam ogromne obawy przed tą pozycją, gdyż nie ze wszystkimi powieściami Magdaleny Witkiewicz się polubiłam, jednak tutaj dostałam niespodziewanie ciepłą a zarazem trudną historię, która zmusza nieco do przemyśleń. W szczególności wątek Zosi i jej mamy może być dla niektórych bardzo ciężki, jeśli ktoś ma w rodzinie osobę zmagającą się z chorobą alkoholową, więc wolę ostrzec tych wrażliwszych na to czytelników, a nie jest to zbyt duży spojler. Moim zdaniem ta powieść daje nadzieję na lepsze jutro i pomimo trudnych tematów podczas lektury często robi się ciepło przy sercu. Jak dla mnie jest to naprawdę dobra powieść, która pozostanie ze mną na długo.
     Bohaterowie - pomimo ich mnogości każdy mam wrażenie, że został bardzo dobrze wykreowany i nikt ze sobą mi się nie mylił. Ze wszystkimi, bez żadnych wyjątków, byłam w stanie zżyć się i z ogromnym zainteresowaniem śledzić ich losy. Z chęcią dowiedziałabym się jak potoczyła się dalej ich historia, choć nie wiem czy są na to szanse, że pojawi się kontynuacja z ich udziałem.
     Styl autorki - w przypadku tej powieści mam wrażenie, że najbardziej mi odpowiadał, w porównaniu z innymi pozycjami. W lekki sposób udało się autorce napisać poruszającą powieść, która wciągnęła mnie już od pierwszych stron i trudno było mi się oderwać od lektury. Co do e-booka dostępnego na Empik Go nie mam żadnych zastrzeżeń i bardzo dobrze współpracował z moim czytnikiem.
     "Uwierz w Mikołaja" to według mnie naprawdę niezła powieść okołoświąteczna i nie żałuję, że dałam jej szansę. Bardzo dobrze spędziłam z nią swój czas i byłam w stanie podczas lektury choć trochę poczuć magię tego okresu. Jeśli ktoś jeszcze nie czytał tej pozycji to gorąco zachęcam Was do jej nadrobienia! Mam nadzieję, że będziecie tak samo nią oczarowani jak ja.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails