wtorek, 8 czerwca 2021

"Głaskologia. Faktyczne reguły motywowania i rozumienia motywacji" Miłosz Brzeziński

 
To książka wyjątkowa pod każdym względem. Powinien ją przeczytać każdy Polak. Rodzic, szef, podwładny, polityk, dziennikarz, trener, mąż i żona, sprzedawca i księgowy... Każdy, kto chce się dobrze czuć dłużej niż parę chwil i każdy, kto chce mieć pozytywny wpływ na innych, dać im energetycznego kopa. Każdy, kto chce utrzymać pracę, awansować czy budować związek oparty na zaufaniu, zrozumieniu i nieustannej ciekawości drugiej osoby.
"Głaskologia" powinna być obowiązkową lekturą szkolną! To nie tylko książka, ale swego rodzaju efektywna filozofia postępowania. Jest to lektura fascynująca, wciągająca i taka, która nie pozwala o sobie zapomnieć. Bogata merytorycznie, rzeczowa, dowcipna, mądra i konkretna. Momentami bezpardonowa. Na pewno nietuzinkowa. Autor sprawnie balansuje między przykładami, wynikami najnowszych światowych badań a metaforami pomagającymi zapamiętać najważniejsze wnioski.
Uwaga: sięganie po tę książkę bez markera grozi koniecznością przerwania lektury po paru stronach w celu udania się do piórnika!
Jeśli dostałeś "Głaskologię" od kogoś w prezencie - pomyśl o nim ciepło, bo możesz być pewien, że temu komuś bardzo zależy na Twoim powodzeniu w życiu.
Opis książki
 
 
 
Autor: Miłosz Brzeziński
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura naukowa i popularnonaukowa
Gatunek: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Forma: poradnik
Rok pierwszego wydania: 2013
Liczba stron: 192
Czas trwania: 10h 50m
Lektor: Miłosz Brzeziński
 
 
 
     O książce pt. "Głaskologia. Faktyczne reguły motywowania i rozumienia motywacji" usłyszałam od znajomej, która gorąco polecała pozycje tego autora. Przyznam, że temat ogromnie mnie zaciekawił i gdy tylko miałam możliwość z zapałem zabrałam się za zapoznawanie się z treścią.
     W tej pozycji mamy do czynienia z różnymi technikami motywacyjnymi, które mogą zadziałać zarówno w pracy, relacjach międzyludzkich czy po prostu w szeroko pojętej sferze naszego życia prywatnego. Choć nie spodziewałam się tu odkrywczych wniosków to jednak autorowi udało się mnie zaskoczyć i genialnie przedstawić interesujące tematy. Moim zdaniem po tę pozycję powinien sięgnąć każdy, kto ma jakiekolwiek interakcje z ludźmi, czy to w związku, czy mając podwładnych, czy nawet dla samego siebie i własnego zdrowia psychicznego. Na pewno dała mi ona wiele do myślenia oraz przeanalizowania niektórych zachowań własnych czy innych osób z którymi mam na co dzień do czynienia. Dla niektórych mogą tu być nieco bolesne treści, dla innych za bardzo oczywiste, jednak moim zdaniem jak najbardziej praktyczne i mające sens! Przytoczonych jest również wiele badań naukowych, które ukazują mechanizmy działania danych zachowań i co może najlepiej działać w dłuższym okresie czyli coś co mnie naprawdę przekonuje.
     Styl autora wbrew pozorom bardzo lekki i łatwo przyswajalny. Ani razu nie miałam wrażenia, że czytam odpychający podręcznik do którego nie miałabym ochoty wracać. Moim zdaniem Pan Brzeziński w przystępny sposób przedstawił ogrom sensownej treści w bardzo przystępny sposób.
     "Głaskologia. Faktyczne reguły motywowania i rozumienia motywacji" to porządna pozycja, po którą warto sięgnąć i przeczytać ze zrozumieniem. Ja na pewno sięgnę po nią w przyszłości ponownie, gdyż wiele aspektów chciałabym znów po czasie sobie odświeżyć. Z czystym sercem polecam Wam ten tytuł! Nie powinniście się nim rozczarować :).
     Moja ocena: 8/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails