czwartek, 24 czerwca 2021

'Sala samobójców. Hejter' (2020) - film

 
Siły ciemności zagrażają Europie - widzą to zarówno elity kulturowe, jak i pozbawieni praw młodzi ludzie żyjący w społeczeństwie zmagającym się z komunistyczną przeszłością i europejską teraźniejszością. Po drugiej stronie barykady stoją oportuniści tacy jak Tomek, którzy czerpią korzyści z nieuniknionych konfliktów i narastającego chaosu. Ten wydalony z uczelni student prawa desperacko pragnie zaskarbić sobie względy przyjaciółki z dzieciństwa, Gabi, oraz szacunek jej postępowej rodziny. Aby wywrzeć wrażenie na Gabi, Tomek podejmuje pracę w prominentnej, lecz niemoralnej agencji PR, gdzie zajmuje się propagandą w mediach społecznościowych i szybko odkrywa, że ma niewiarygodny talent do nieczystych gierek politycznych. Nieczuły na ludzką krzywdę wywołaną swoimi manipulacjami, Tomek pogrąża się w sieci kłamstw, tracąc z oczu ostateczny cel całej tej maskarady.
 
 
 
     O filmie "Sala samobójców. Hejter" słyszałam wiele opinii, zarówno tych pozytywnych jak i nieco bardziej krytycznych. Osobiście miałam sporo wątpliwości czy mi się spodoba ta produkcja, jednak koniec końców postanowiłam dać jej szansę i w końcu ją obejrzałam. Jestem pozytywnie zaskoczona tym co tu dostałam!
     Tomek został wyrzucony ze studiów prawniczych za plagiat, jednak nie przyznaje się do tego by jak najdłużej dostawać dodatkowe pieniądze od pewnej rodziny. Dodatkowo podejmuje on pracę w agencji PR-owej gdzie zajmuje się mediami społecznościowymi. Podczas seansu odniosłam wrażenie, że jest to mroczna opowieść o tym co faktycznie może się dziać, tylko nie wszyscy chcą do siebie dopuścić istnienie hejtu (nie tylko) w internecie. Trudno nazwać ten film rozrywką i ciężko napisać, że przyjemnie spędziło się czas podczas seansu, gdyż w przypadku tej tematyki te słowa wydają się być nieodpowiednie. Jednak moim zdaniem bardzo dobrze został tu ukazany ten temat i naprawdę trudno było oderwać oczy. Choć ciężko się oglądało niektóre sceny mam wrażenie, że bardzo wryje mi się w pamięci przekaz tego filmu.
     Gra aktorska na bardzo dobrym poziomie. Nie spodziewałam się, że pod tym względem aż tak pozytywnie zaskoczy mnie nasza rodzima produkcja. Moim zdaniem każda postać została bardzo dobrze obsadzona i nikogo bym tu nie zmieniła. Widziałam ogrom emocji z którymi muszą borykać się bohaterowie i moim zdaniem wypadło to autentycznie.
     Pomimo moich obaw "Sala samobójców. Hejter" to bardzo dobry film który warto obejrzeć. Ja nie żałuję, że poświęciłam swój czas, gdyż na pewno jego treść na dłużej pozostanie w mojej pamięci. Jeśli jeszcze nie widzieliście tej produkcji to gorąco zachęcam Was do jej nadrobienia. Ze wzgląd na tematykę moim zdaniem naprawdę warto!
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails