środa, 8 września 2021

"Powolne spalanie" Paula Hawkins

 
Paula Hawkins, autorka powieści "Dziewczyny z pociągu" i "Zapisane na wodzie", które urzekły miliony czytelników na całym świecie, snuje pasjonującą, pełną zwrotów akcji opowieść o oszustwie, morderstwie i zemście.
"Co ci odbiło?".
Makabryczne morderstwo młodego człowieka na barce w Londynie nasuwa pytania o rolę trzech kobiet. Laury, przeżywającej trudne chwile dziewczyny, z którą późniejsza ofiara umówiła się na przelotny seks i która według świadków jako ostatnia wyszła z barki chłopaka. Carli, jego pogrążonej w żałobie ciotki, i tak już opłakującej inną krewną, która zginęła ledwie kilka tygodni wcześniej. I Miriam, wścibskiej sąsiadki, która znalazła zakrwawione zwłoki i ma tajemnice przed policją.
Trzy kobiety w zasadzie się nie znają, lecz każda z nich była w jakiś sposób powiązana z ofiarą. Trzy kobiety z różnych powodów kipią gniewem. Świadomie lub nie domagają się naprawienia zła, jakie im wyrządzono.
A gdy chodzi o zemstę, nawet porządni ludzie są zdolni do straszliwych czynów. Do czego się posuną, żeby odzyskać spokój?
Paula Hawkins daje nam odważny i pikantny kryminał, w którym pyta: Jak długo tajemnica może się tlić, zanim wybuchnie ogniem?
Opis książki
 
 
 
Autor: Paula Hawkins
Tytuł oryginalny: A Slow Fire Burning
Język oryginalny: angielski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2021
Rok pierwszego wydania polskiego: 2021
Liczba stron: 360
 
 
 
     Z książkami Pauli Hawkins mam pewien dylemat - o ile "Dziewczyna z pociągu" całkiem mi się spodobała (choć teraz po pewnym czasie nieco obniżyłabym jej ocenę), tak "Zapisane w wodzie" to pozycja mocno przeciętna z której nie pamiętam już nic. Miałam ogromny dylemat czy sięgać po najnowszą powieść tej autorki, czyli "Powolne spalanie", jednak ciekawość wygrała i ją przeczytałam. Niestety nie do końca trafiła ona w moje gusta...
     Na barce zostają odnalezione zwłoki młodego chłopaka przez jego 'sąsiadkę'. Makabryczne odkrycie nie pozostaje bez echa a odpowiednie służby próbują jak najszybciej znaleźć winowajcę. Jednak jest kilka osób, które miały sposobność i motyw do dokonania tego czynu... Niestety nie jestem w stanie napisać nic więcej o fabule tej powieści. Dla mnie to co tu dostajemy jest bardzo powolne (choć po samym tytule mogłam się tego spodziewać...), chaotyczne i właściwie nijakie. Przez całą lekturę łudziłam się, że jeszcze stanie się coś, co mnie zaskoczy i kompletnie rozłoży na łopatki - niestety dla mnie nic takiego tu nie było. Mam wrażenie, że jest to powieść o niczym a tylko dobry marketing sprawił, że się o tej pozycji mówi i podtrzymuje zainteresowanie czytelników. Wątpię aby ta historia pozostała w mojej pamięci na długo, nie jestem pewna czy nawet pod koniec tego miesiąca będę w stanie coś jeszcze o niej powiedzieć, oprócz wymienienia tej książki z tytułu.
     Bohaterowie według mnie zostali średnio wykreowani. Choć nie ma ich dużo to niestety były momenty, że nie do końca wiedziałam o kim ja właściwie czytam. Nie byłam w stanie z żadną z postaci zżyć się na tyle, bym z zaangażowaniem śledziła jej losy i mieć nadzieję, że wszystko się wreszcie ułoży. Niby każdy miał swoje problemy i rozterki, jednak w pewnym momencie zlało mi się to w jedną całość, która nie zrobiła na mnie aż takiego mocnego wrażenia.
     Styl autorki - właściwie nie jestem w stanie zbyt wiele o nim napisać. Pomimo, że powieść jest napisana stosunkowo lekko, to jednak nie wyróżnia się niczym szczególnym i gdyby nie to, że na okładce widnieje nazwisko autorki to nie byłabym w stanie przypisać stworzonej tu treści do kogokolwiek konkretnego. Wydanie elektroniczne z Legimi całkiem dobrze przygotowane, choć mam wrażenie, że momentami zabrakło wyjustowania tekstu, czy innych drobnych prac estetycznych nad samym plikiem, by nabrał większej przejrzystości.
     "Powolne spalanie" to według mnie najsłabsza powieść Pauli Hawkins, choć mam wrażenie, że jestem jak na razie jedną z nielicznych osób, której najmniej się ona podobała. Ja niestety nie jestem w stanie dostrzec tego, czym zachwycało się tak wiele innych czytelników. Po tej pozycji, przynajmniej na ten moment, mam ogromne wątpliwości czy sięgnę po kolejne tytuły jakie się pojawią od tej autorki.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails