środa, 15 września 2021

"Kocha, lubi, szpieguje" Joanna Szarańska

 
 
Rewelacyjna komedia kryminalna, od której nie można się oderwać. Będziecie płakać... ze śmiechu!
To miał być kolejny spokojny weekend w życiu Kaliny. Podrzucone na progu dziecko uruchamia lawinę zdarzeń, które wiodą wprost do dworku w Kamionkach. Kiedy na miejscu dochodzi do tajemniczego morderstwa, Kalina staje się jedną z głównych podejrzanych. Dziewczyna nie zamierza pozostawić śledztwa w rękach policji, wszak chodzi o jej dobre imię! Na miejscu zjawia się również niezawodny Marek, ale splot okoliczności sprawia, że on i Kalina stają po różnych stronach. A do tego pod nogami ciągle kręci się pewien mocno ubłocony osobnik na czterech łapach.
Tylko Kalina w jeden weekend może zostać posiadaczką dziecka, psa i być... oskarżona o morderstwo!
Opis książki
 
 
 
Autor: Joanna Szarańska
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura polska
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2016
Liczba stron: 324
 
 
 
     Książka pt. "Kocha, lubi, szpieguje" Joanny Szarańskiej to drugi tom przygód Kaliny, którą mogliśmy już poznać w powieści "I że ci nie odpuszczę". Potrzebowałam lekkiej i zabawnej, lecz niebanalnej, historii, która oderwie mnie od mojej szarej codzienności, więc postanowiłam kontynuować tę serię. Całe szczęście się nie zawiodłam i mam wrażenie, że ta druga część jest nawet lepsza od pierwszej!
     Kalina ponownie trafia do Kamionek by znów stawić czoła nowym przeciwnościom losu. Nie tylko podrzucona córka przyjaciółki jest niemałym problemem, lecz także tajemnicze morderstwo jednego z pensjonariuszy dworku, które wprowadza nie lada zamęt wśród małej społeczności. Mam nadzieję, że nie zabrzmi to źle ale to jest historia jakiej właśnie potrzebowałam! W zabawny sposób zostały ukazane losy bohaterów, których jesteśmy w stanie pokochać lub znienawidzić już od pierwszego spotkania. Intryga kryminalna może nie jest bardzo skomplikowana, jednak i tak z ogromnym zaangażowaniem śledziłam jej rozwój. Nawet wątek romantyczny, który został tu wpleciony, dodał całości pewnego uroku. Chciałabym na swojej drodze spotkać takiego detektywa :). Ja podczas lektury genialnie się bawiłam i wielokrotnie na mojej twarzy gościł uśmiech.
     Bohaterowie zostali naprawdę nieźle wykreowani i mam wrażenie, że są jeszcze bardziej wyraziści niż w pierwszej części. Główną bohaterkę, Kalinę, uwielbiam i odnalazłam tu wiele sytuacji w których doskonale ją rozumiem, jak i momentami dostrzegam siebie. Również pozostałe postacie są bardzo dobrze skonstruowane i charakterne w całej tej historii.
     Styl autorki - cóż ja mogę napisać przy kolejnej jej powieści, którą przeczytałam. Lekkość z jaką tworzy swoje historie naprawdę mi odpowiada i jestem pewna, że będę sięgać po kolejne jej książki. Wydanie elektroniczne, które czytałam (z Legimi) zostało moim zdaniem bardzo dobrze przygotowane i nie mam mu nic do zarzucenia.
     "Kocha, lubi, szpieguje" to naprawdę dobra powieść w którą można wciągnąć się już od pierwszych stron. Cieszę się, że postanowiłam kontynuować serię 'Kalina w malinach' i jestem pewna, że już niebawem sięgnę po kolejny tom. Jeśli jeszcze nie znacie tego cyklu to gorąco polecam Wam zapoznanie się z nim! Poprawa humoru gwarantowana :).
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails