środa, 17 lutego 2021

"10 sposobów na zołzę w pracy" Katherine Crowley, Kathi Elster

 

Dzięki "10 sposobom na zołzę w pracy":
– dowiesz się, jakie są najtrudniejsze typy kobiet i jak ułożyć relacje z nimi;
– dostaniesz gotowe scenariusze możliwych sytuacji i wskazówki, jak postępować;
– nauczysz się skutecznej komunikacji i asertywności;
– poznasz konkretne narzędzia do rozwiązywania konfliktów;
– dowiesz się, jak zarządzać relacjami w pracy;
– poradzisz sobie z każdą toksyczną sytuacją;
– żadna zołza nie będzie już dla ciebie problemem!
"10 sposobów na zołzę w pracy" to poradnik dla kobiet, które chcą się dowiedzieć, jak uzdrowić relacje zawodowe, pokonać konflikty, komunikować się bez uprzedzeń i skutecznie ze sobą współpracować.
Autorki opisują zachowania, które utrudniają codzienne funkcjonowanie w firmie: plotkowanie, niezdrową rywalizację, sabotowanie wspólnych projektów czy krytykowanie za plecami. Przekonują, że w przypadku płci pięknej na kontakty zawodowe zbyt często nakładają się emocje, wzajemne żale, zazdrość, pretensje czy osobiste uprzedzenia. Tłumaczą jednocześnie, jak sobie z tym radzić i w jaki sposób przekształcić toksyczne relacje w takie, które będą korzystne dla obu stron.
Opis książki
 
 
 
Autor: Katherine Crowley, Kathi Elster
Tytuł oryginalny: Mean girls at work
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Rojek Katarzyna
Kategoria: Literatura naukowa i popularnonaukowa
Gatunek: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Forma: poradnik
Rok pierwszego wydania polskiego: 2014
Liczba stron: 224
 
 
 
     Czy jest ktoś kto nigdy nie spotkał w swojej pracy zołzy, przez którą czuł ogromną frustrację? Ja niestety kilkukrotnie napotkałam takowe na swojej drodze, nie tylko w biurze. Tytuł "10 sposobów na zołzę w pracy" wydał mi się naprawdę obiecujący i miałam spore nadzieje wobec tej pozycji, że nieco pomoże mi się uporać z takowymi jednostkami. Niestety po lekturze poczułam się trochę oszukana, gdyż nie do końca dostałam to czego się spodziewałam...
     W tej pozycji mamy przedstawione opisy zachowań typowych zołz z jakimi możemy się spotkać w miejscu pracy. Teoretycznie są tu również rady jak sobie poradzić z tego typu zachowaniem i czego nie powinniśmy robić my w przypadku konfrontacji. O ile niektóre opisy mogą wydać się pomocne, niektóre typy niestety spotkałam osobiście tak mam wątpliwość co do samych rad radzenia sobie z takimi osobnikami. Niestety ciężko mi uwierzyć, że w sytuacji kiedy jest naprawdę nieciekawie mamy z uśmiechem podziękować danej personie za jej rady i towarzystwo oraz nie próbować wyjaśniać tego co się właśnie stało tylko przyjąć całą złą energię ze stoickim spokojem. Może dla niektórych łatwiej jest przemilczeć to co się dzieje i to co im nie odpowiada, bez jasnego stawiania granic, jednak ciągłe tolerowanie okropnego zachowania jest nie na moje nerwy i kiedyś moim zdaniem należy powiedzieć stop. Nadzieją napawa mnie jednak to, że może ktoś po przeczytaniu takiej książki dostrzeże w sobie zołzowate zachowania i zastanowi się nad tym w jaki sposób może to być odbierane przez otoczenie, lecz to co z taką wiedzą zrobi nie zależy już od nas. Moje osobiste doświadczenie pokazuje, że nie wszystkim zależy na tym by być w stanie żyć jak człowiek między ludźmi i zachować choć namiastkę kultury osobistej, a jej brak jest niestety coraz częściej akceptowany. Ta pozycja miałam nadzieję, że pomoże mi poradzić sobie z takimi osobami w moim otoczeniu. Niestety nie dostałam sensownej pomocy, jakiej potrzebowałam, a jedynie opisy z jakimi typami zołz możemy się spotkać (co samo w sobie może dla niektórych będzie już pomocne).
     Styl autorek - mam dość mieszane odczucia. Momentami było lekko, łatwo i przyjemnie a czasem były akapity przez które bardzo ciężko było mi przebrnąć i miałam ochotę porzucić już czytanie przez absurdalizm tego co właściwie czytam. Miałam nadzieję, na trochę lepiej przedstawioną treść. Wydanie papierowe nieźle i schludnie przygotowane, choć klejone strony to nie jest moje ulubione rozwiązanie. Pomimo, że przeczytałam tę pozycję tylko raz a podczas lektury starałam się dbać o swój egzemplarz to nie jestem pewna czy jakość kleju wytrzymałaby kolejne próby.
     "10 sposobów na zołzę w pracy" to pozycja wobec której pokładałam naprawdę ogromne nadzieje, przez co moje rozczarowanie jest tym bardziej bolesne. Wierzyłam, że dostanę faktyczne sposoby jakie można by wykorzystać w codziennym życiu i to właśnie ich najbardziej mi zabrakło w tym poradniku. Niestety ze swojej strony nie jestem w stanie polecić z czystym sercem tej pozycji.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails