wtorek, 31 grudnia 2019

Podsumowanie książkowe & filmowe 2019 roku, czyli najlepsze i najgorsze tytuły minionych miesięcy



W 2019 roku pobiłam swoje rekordy, zarówno pod względem książkowym jak i filmowym. Pierwszy raz udało mi się przeczytać ponad osiemdziesiąt (tak! ponad 80!) książek w roku. Jest to dla mnie mocno zaskakujący wynik, gdyż mam wrażenie, że jeszcze nie tak dawno ogromnym wyzwaniem było dla mnie zapoznanie się z 52 książkami w roku. Na pewno znaczny wpływ na ten wynik miały dłuższe dojazdy do pracy, jednak starałam się również wyciągać książkę w każdej możliwej sytuacji, typu poczekalnia u lekarza. Nawet jeśli miałoby to trwać tylko pięć minut zawsze przynosi to pozytywny efekt :). Filmów też obejrzałam zaskakująco sporo i znalazło się wśród nich wiele perełek jak i niestety ogromnych rozczarowań...




PODSUMOWANIE KSIĄŻKOWE

Rok 2019 w liczbach: 
  • liczba przeczytanych książek: 84
  • łączna liczba stron: 34 170
  • średnia dzienna liczba stron: 93,62
Dla mnie jest to bardzo dobry wynik i nie zamierzam się go wstydzić. Choć czytanie nie jest żadnym sportem i nie robię tego na wyścigi, to jednak fajnie móc zobaczyć swoje efekty i je później porównywać z poprzednimi latami. Wiem, że są osoby, które czytają jeszcze więcej niż ja, jednak i tak moim zdaniem nie mam się czego wstydzić. Chociaż nawet jeśli bym przeczytała tylko jedną książkę w miesiącu czy roku też bym była zadowolona :).


Długo zastanawiałam się które książki powinny znaleźć się w tym zestawieniu, gdyż czasem po czasie mam ochotę zmienić ocenę jaką przyznałam danej książce. Jednak oto zestawienie najlepszych oraz najgorszych książek na ten moment, z którymi zetknęłam się w 2019 roku (a nie tych wydanym w danym roku). 


TOP 10 najlepszych książek:
(kolejność alfabetyczna)
  1. "Alienista" Caleb Carr
  2. "Był sobie pies 2" W. Bruce Cameron
  3. "Cudowny chłopak" R. J. Palacio
  4. "Dom orchidei" Lucinda Riley
  5. "Historia pszczół: powieść" Maja Lunde
  6. "Mam na imię Jutro" Damian Dibben
  7. "Moje przyjaciółki z Ravensbrück" Magdalena Knedler
  8. "Nikt nie idzie" Jakub Małecki
  9. "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" Taylor Jenkins Reid
  10. "Światło między oceanami" M. L. Stedman

Po raz kolejny książka Jakuba Małeckiego znajduje się w zestawieniu najlepszych książek minionego roku. Coś czuję, że i w przyszłym roku sięgnę po coś jego autorstwa i mam nadzieję, że będzie równie dobra :).

TOP najgorszych książek:
(kolejność alfabetyczna)
  1. "Jak znaleźć faceta w wielkim mieście" Melissa Pimentel
  2. "Mister" E L James
  3. "Welcome to Spicy Warsaw" Patrycja Strzałkowska
  4. "Wszystko, czego pragnę w te święta" Anna Langner
  5. "Wzloty i upadki młodej Jane Young" Gabrielle Zevin

Część z tych pozycji znalazła się w tym zestawieniu bo była napisana po prostu bardzo źle a historia mnie ogromnie zawiodła. Jeśli po przeczytaniu książki dochodzę do wniosku, że portale z filmami dla dorosłych zawierają subtelne produkcje o nieskazitelnej miłości przedstawione w bardzo klimatyczny sposób to uwierzcie mi, że z powieścią jest naprawdę źle. Takie przemyślenia nasiliły się u mnie po przeczytaniu książki autorstwa Pani Anny Langner. Chciałabym zapomnieć, że miałam z tymi książkami styczność i że je w ogóle kiedykolwiek przeczytałam. Szkoda, że w tym roku nie udało mi się ominąć szerokim łukiem tak bardzo słabych pozycji. Może w przyszłym będzie lepiej.



PODSUMOWANIE FILMOWE

Rok 2019 w liczbach: 
  • liczba obejrzanych filmów: 73
TOP 10 najlepszych filmów:
(kolejność alfabetyczna)

  1. "Bogowie" (2014)
  2. "Joker" (2019)
  3. "Król Lew" (The Lion King, 2019) 
  4. "Między piekłem a niebem" (What Dreams May Come, 1998)
  5. "Mój przyjaciel Hachiko" (Hachi: A Dog's Tale, 2009)
  6. "Narodziny gwiazdy" (A Star Is Born, 2018)
  7. "Odlot" (Up, 2009)
  8. "Twój Vincent" (Loving Vincent, 2017)
  9. "W pogoni za szczęściem" (The Pursuit of Happyness, 2006)
  10. "Wielka Szóstka" (Big Hero 6, 2014) 
TOP najgorszych filmów:
(kolejność alfabetyczna)
  1. "Juanita" (2019)
  2. "Nie oddychaj" (Don't Breathe, 2016)
  3. "Paryż jest nasz" (Paris est à nous, 2019)
  4. "Sześcioraczki" (Sextuplets, 2019)
  5. "What the Health" (2017)
  6. "Z ust do ust" (Rumor Has It…, 2005)
W przypadku filmów musiałam znacznie okroić listę tych najgorszych tytułów. Jednak w przypadku najlepszych są to moim zdaniem prawdziwe perełki, do których chciałabym w przyszłości powrócić i to nie jeden raz. Mam nadzieję, że uda mi się obejrzeć znacznie więcej tak dobrych filmów jak chociażby "Joker" czy nasza rodzima produkcja pt. "Bogowie"

A jak wyglądają Wasze topki z 2019? Pochwalcie się co w tym roku Was zachwyciło na tyle, że moglibyście polecać to każdemu :). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails