sobota, 14 grudnia 2019

"Będzie bolało. Sekretny dziennik młodego lekarza" Adam Kay


Witaj w świecie 97-godzinnych tygodni pracy. W świecie decyzji, od których zależy życie. W świecie nieustannego tsunami płynów ustrojowych. W świecie, w którym dziennie zarabiasz mniej niż szpitalny parkometr. Pożegnaj się więc z bliskimi i przyjaciółmi…
…i witaj w świecie lekarza stażysty!
Spisywana potajemnie po niekończących się dyżurach, bezsennych nocach i przepracowanych weekendach książka komika i byłego lekarza Adama Kaya „Będzie bolało” to szczery do bólu opis jego walki na pierwszej linii frontu brytyjskiej służby zdrowia. Z zabawnych, przerażających i wzruszających zapisków Kaya dowiecie się wszystkiego, co chcieliście wiedzieć (i czego wolelibyście nie wiedzieć) o życiu lekarzy na oddziale i poza nim. 

Opis książki




Autor: Adam Kay 
Tytuł oryginalny: This is Going to Hurt: Secret Diaries of a Junior Doctor 
Język oryginalny: angielski 
Tłumacz: Dudzik Katarzyna 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: literatura faktu 
Rok pierwszego wydania: 2017 
Rok pierwszego wydania polskiego: 2018 
Liczba stron: 312



     Swego czasu o książce "Będzie bolało" było bardzo głośno. Wielu czytelników zachwycało się tą pozycją w okolicach jej premiery i tak pod wpływem impulsu zakupiłam swój egzemplarz. Jednak dopiero ostatnio nabrałam ochoty na taką tematykę i z ogromnymi oczekiwaniami wobec tego tytułu zaczęłam lekturę. Całe szczęście nie zawiodłam się tą pozycją, choć nie było u mnie aż takiego ogromnego efektu 'WOW' jaki był u niektórych osób.
     Na kartach tej pozycji znajdziemy różne przypadki z jakimi miał do czynienia autor. Przyznam, że było wiele momentów podczas których uśmiech nie chciał zejść z mojej twarzy. Nie byłoby to większym problemem gdyby nie fakt iż czytałam tę książkę w komunikacji miejskiej między innymi o poranku w drodze do pracy ;). Były również niektóre wątki dające do myślenia czy takie z którymi mogłabym czasem sama się utożsamić - chociażby o kupieniu karnetu na siłkę i nie pojawieniu się tam ani razu. Choć sama nie pracowałam nigdy w szpitalu, nie mam zbyt wielu znajomych po medycynie i nie wiem jak faktycznie wyglądają warunki zatrudnienia młodych lekarzy, więc nie mam jak do końca zidentyfikować tego czy to co miało tu miejsce może być prawdą. Nie zmienia to faktu, że naprawdę dobrze mi się czytało tę książkę i ciężko było mi ją odkładać by powrócić do swojej szarej rzeczywistości.
     Styl autora zaskakująco lekki. Pomimo niektórych naprawdę ciężkich momentów był w stanie zgrabnie opisać te przypadki. Część wątków przedstawiona z ogromnym humorem, który trafił w moje gusta. Zdaję sobie sprawę, że mam czasem dość specyficzne podejście do życia i tego co może mnie rozśmieszyć, więc nie wszystkim może się spodobać to jak została tu ukazana treść. Jednak ja jestem zadowolona :). Wydanie papierowe bardzo dobrze przygotowane i nie mam mu nic do zarzucenia oprócz klejonych stron.
     Nie żałuję, że wreszcie zdecydowałam się na przeczytanie tej pozycji. Cieszę się, że mam ją na półce i jestem pewna, że będę do niej w przyszłości powracać. A na okres bardziej świąteczny mam już kolejny tytuł od tego autora i pozostaje mi mieć nadzieję, że będzie równie dobry jak ten.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails