sobota, 28 grudnia 2019

"Sekret Heleny" Lucinda Riley

Magiczny dom.
Lato, którego żadne z nich nie zapomni.
Helena wiedzie życie statecznej żony i matki. Przed dziesięcioma laty wyszła za człowieka, którego kochała - i kocha nadal, uczuciem zupełnie innym niż to, jakiego doświadczyła w młodości. William dał jej bezpieczeństwo, dom i dwójkę wspaniałych dzieci. Oprócz nich Helena ma syna, Alexa. Nikomu nie zdradziła, kto jest jego ojcem. I to nie jedyny sekret, jaki skrywa przed swoimi najbliższymi...
Po ponad dwudziestu latach Helena powraca do miejsca, w którym przeżyła swoją pierwszą miłość - do malowniczego pensjonatu Pandora na Cyprze. Wraz ze spotkaniem ukochanego sprzed lat - Alexisa - do jej statecznego małżeństwa wkradają się wątpliwości. 
Ani jej mąż, ani syn Alex nie mają pojęcia, że Helena zostawiła za sobą więcej historii, o których chciałaby zapomnieć na zawsze... W promieniach zachodzącego greckiego słońca wszystkie jednak powrócą.
Opis książki



Autor: Lucinda Riley 
Tytuł oryginalny: The Olive Tree/Helena's Secret 
Język oryginalny: angielski 
Tłumacz: Gębicka-Frąc Maria 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: literatura zagraniczna 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2016 
Rok pierwszego wydania polskiego: 2019 
Liczba stron: 512



     Po powieści "Dom orchidei" Lucindy Riley, którą przeczytałam w maju tego roku, wiedziałam już, że sięgnę po kolejne tytuły od tej autorki. Tym razem mój wybór padł na "Sekret Heleny". Moje oczekiwania wobec tej pozycji były ogromne i trochę bałam się, że pisarka nie będzie w stanie już mnie niczym zaskoczyć. Jednak przyjemnie spędziłam swój czas również i z tą powieścią.
     Helena dostaje w spadku po swoim ojcu chrzestnym posiadłość na Cyprze. To tam przeżyła swoją pierwszą miłość, a jej skutki wpływają na jej działania do dziś. Postanawia jednak zmierzyć się z przeszłością i wraz z rodziną i przyjaciółmi przeżyją wakacje, o których żadne z nich nie zapomni. Na jaw wychodzi wiele sekretów, które mogą oczyścić atmosferę albo zniszczyć wszystko to na co tak ciężko pracowali... Przyznam, że pomimo moich obaw jestem pozytywnie zaskoczona tą historią. Całe szczęście nie dostajemy tu tandetnej treści, przez którą możemy się czuć jedynie zażenowani, a prawdziwie skomplikowaną powieść obyczajową o której ciężko zapomnieć. Moim zdaniem w pewien sposób skłania ona do refleksji nad relacjami międzyludzkimi, nad tym czy dla dobra innych warto przemilczeć pewne kwestie z przeszłości. Niestety samo zakończenie nie zrobiło na mnie aż tak mocnego wrażenia, było dla mnie trochę zbyt przesłodzone biorąc pod uwagę całą historię. Nie zmienia to faktu, że fabuła była ciekawie skonstruowana a samą książkę połknęłam w dwa dni.
     Bohaterowie całkiem dobrze wykreowani, nie miałam problemu by połapać się kto jest kim pomimo mnogości postaci. Choć nie wszystkich polubiłam i nie byłam w stanie przez całą lekturę zapałać do niektórych osób sympatią, to jednak zapamiętam ich na długo. Żałuję jedynie, że nie został tutaj bardziej rozwinięty wątek Williama, który był dla mnie dość intrygującą postacią i było go tu dla mnie trochę za mało.
     Styl autorki jak najbardziej na plus. Bardzo płynnie potrafiła przejść z jednego wydarzenia do drugiego. Podczas lektury nie czułam się zdezorientowana pomimo przeskoków czasowych czy zmiany narracji z jednego bohatera na drugiego. Wydanie papierowe bardzo dobrze przygotowane i nie mam wobec niego żadnych zarzutów, co chyba bardzo rzadko się zdarza. Oprawa zintegrowana, szyte strony jak i odpowiednie przygotowanie przez zespół tego co znajdziemy w środku. Jestem jak najbardziej na tak!
     Moim zdaniem "Sekret Heleny" to pozycja warta uwagi. Jest to dobrze skonstruowana powieść obyczajowa z tajemnicami w tle, o której tak łatwo się nie zapomni. Zmusza ona do przemyśleń pewnych spraw z którymi w większym lub mniejszym stopniu boryka się każdy z nas. Jeśli jeszcze nie czytaliście tej pozycji to gorąco zachęcam Was do nadrobienia. Polecam!
     Moja ocena: 7/10.

2 komentarze:

Related Posts with Thumbnails