czwartek, 26 grudnia 2019

"365 dni cudowności. Księga wskazań pana Browne’a" R. J. Palacio




"Cudowny chłopak" – seria zapadających w pamięć książek o dobroci, przyjaźni, odwadze i inności – przez kilka ostatnich lat bawiła i wzruszała czytelników na całym świecie. Po ich lekturze o tym co najważniejsze przypomni wam "365 DNI CUDOWNOŚCI".
To zachęcające do szlachetnego działania cytaty na każdy dzień roku, dotyczące odwagi, przyjaźni, miłości i życzliwości. Znajdziemy wśród nich słowa popularnych piosenek, cytaty z książek dla dzieci, epitafia z egipskich nagrobków i sentencje z ciasteczek z wróżbą. Inspiracją do stworzenia księgi złotych myśli stała się postać znanego z "Cudownego chłopaka" i uwielbianego przez uczniów profesora Browne’a. 
Opis książki





Autor: R. J. Palacio 
Tytuł oryginalny: 365 Days of Wonder Mr. Browne's Precepts 
Język oryginalny: angielski 
Tłumacz: Waliś Robert 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: aforyzmy, sentencje, przysłowia 
Rok pierwszego wydania: 2016 
Rok pierwszego wydania polskiego: 2018 
Liczba stron: 432



     Podczas zeszłorocznych świąt zostałam obdarowana pozycją "365 dni cudowności. Księga wskazań pana Browne’a" i od razu zaczęłam sobie ją dawkować, tak by mi starczyła na cały rok. Moje oczekiwania wobec tej pozycji podkręciła również przeczytana w styczniu 2019 powieść "Cudowny chłopak", którą pamiętam do tej pory.
     W tej pozycji znajdziemy przeróżne cytaty na każdy dzień w roku. O dziwo udało mi się powstrzymywać na tyle, że faktycznie czytałam tylko jeden dziennie. Po każdym z nich starałam się przemyśleć to jakie wartości przekazuje dany aforyzm i jak bardzo pasował do mojego dnia. Czasem trafiał naprawdę idealnie w to co się zdarzyło, innymi razy po prostu poświęciłam chwilę, krótszą lub dłuższą, jak mogłabym odnieść to co przeczytałam do siebie i zmienić coś w sobie na lepsze. Pomimo, że nie zawsze mi się udało dojść do satysfakcjonujących wniosków uważam, że rok z tą pozycją był dla mnie dość inspirujący. Może zabrzmi to mało przekonująco biorąc pod uwagę to jaki mamy aktualnie dostęp do tzw. coachów motywujących do działania, to faktycznie chyba tylko dzięki tej pozycji utrzymałam się jeszcze przy zdrowych zmysłach ;). Dawała mi ona taką chwilę wytchnienia, codziennie pięć minut dla siebie i swoich własnych myśli oraz przemyślenia tego co się zdarzyło danego dnia. Ciekawą i inspirującą sprawą były również 'przemyślenia pana Browne'a' na koniec każdego miesiąca. Czasami bardziej zabawne, innymi razy trochę mniej jednak zawsze było w nich coś, dzięki czemu moje zainteresowanie daną pozycją nie malało, a tylko ze zniecierpliwieniem ich oczekiwałam.
     "365 dni cudowności. Księga wskazań pana Browne’a" to pozycja, która pozostanie ze mną na dłużej. Jestem pewna, że będę od czasu do czasu do niej powracać, nie tylko gdy będę miała gorszy dzień i potrzebowała chwili oddechu i rozmyślań. Moim zdaniem ta książka jest bardzo dobrym 'dodatkiem' nie tylko dla fanów "Cudownego chłopaka", ale  również dla każdej osoby, która potrzebuje chociaż kilku pozytywnych chwil dla siebie każdego dnia - czyli książka bardzo dobra dla każdego :)!
     Moja ocena: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails