poniedziałek, 31 grudnia 2018

Podsumowanie książkowe & filmowe 2018 roku, czyli najlepsze i najgorsze tytuły minionych miesięcy


Koniec 2018 roku zbliża się nieubłaganie, zostały już ostatnie godziny, które mam nadzieję wykorzystać dość przyjemnie ale i intensywnie. Jest to już idealny czas na jego podsumowanie i przemyślenie swoich celów na kolejne dwanaście miesięcy. Zapraszam Was do lektury o najlepszych i najgorszych tytułach, zarówno książek jak i filmów, z którymi zetknęłam się w tym roku.


PODSUMOWANIE KSIĄŻKOWE

Rok 2018 w liczbach
  • liczba przeczytanych książek: 63
  • łączna liczba stron: 25 802
  • średnia dzienna liczba stron: ~70,7
Moim zdaniem całkiem nieźle, chociaż chciałabym móc poświęcić codziennie trochę więcej czasu na czytanie i dobić do około 100 stron dziennie. Może kiedyś się to uda, choć jest to mój cel już od kilku lat :).

Niestety 2018 rok jest kolejnym rokiem z rzędu w którym żadna książka nie zasłużyła na maksymalną ocenę 10/10, choć w przypadku niektórych tytułów było bardzo blisko. 

Oto najlepsze książki które przeczytałam w tym roku, którym przyznałam ocenę 8/10 lub wyższą (kolejność alfabetyczna):
  1. "A ja żem jej powiedziała..." Katarzyna Nosowska
  2. "Dziewiętnaście minut" Jodi Picoult
  3. "Dżozef" Jakub Małecki
  4. "Kirke" Madeline Miller 
  5. "Księżniczka Watykanu. Opowieść o Lukrecji Borgii" Christopher W. Gortner
  6. "Nigdziebądź" Neil Gaiman
  7. "Psychologia hejtu, (...)" Mateusz Grzesiak
  8. "Rdza" Jakub Małecki
  9. "Runa" Vera Buck 
  10. "Wielkie kłamstewka" Liane Moriarty
Aż dwa tytuły z tej listy to książki Jakuba Małeckiego. Ale na prawdę mi się one podobały i nie zamieszczenie ich w tym zestawieniu byłoby grzechem! Ogólnie wszystkie te książki są warte uwagi i gorąco je polecam.
Niestety trafiłam również na takie powieści, które mnie zawiodły. Oto najsłabsze książki z którymi zetknęłam się w tym roku: 
  1. "Jedno małe kłamstwo" K. A. Tucker
  2. "Nieprzekraczalna granica" Colleen Hoover
  3. "Zapomnij o mnie" K. N. Haner
Wybrałam jedynie te powieści, którym przyznałam 3/10 lub mniej. Całe szczęście lista nie jest zbyt długa, lecz czytanie tych książek było dla mnie męką i mam nadzieję, że niebawem zapomnę, że je w ogóle czytałam. Żałuję, że w ogóle poświęciłam swój czas na te tytułu, które mi się nie spodobały, jednak bez nich prawdopodobnie nie doceniłabym tych dobrych.

Pamiętacie może listę z moimi planami czytelniczymi na 2018 rok? Poniosłam niestety pod tym względem klęskę, gdyż na 52 tytuły przeczytałam z tej listy jedynie... siedem. W następnym roku muszę lepiej przemyśleć dobór tytułów, o ile jednak zdecyduję się zrobić ponownie takie zestawienie...



PODSUMOWANIE FILMOWE

Rok 2018 w liczbach
  • liczba obejrzanych filmów: 61
Również tutaj jestem całkiem zadowolona z wyniku. Ja przynajmniej jestem z siebie dumna, że udało mi się obejrzeć ich aż tyle :).

Najlepsze filmy, które zobaczyłam w 2018 roku:
  1. "Droga do szczęścia" (Revolutionary Road, 2008)
  2. "Koneser" (La migliore offerta, 2013)
  3. "Miś" (1980) 
  4. "Młoda Wiktoria" (The Young Victoria, 2009)
  5. "Nie ma drugiej takiej" (Irreplaceable You, 2018)
  6. "Rozmowy kontrolowane" (1991)
  7. "Sing" (2016)
  8. "Szklany zamek" (The Glass Castle, 2017) 
  9. "Tallulah" (2016)
  10. "Woda dla słoni" (Water for Elephants, 2011)
Znalazło się trochę kultowych filmów jak i nowości. Starałam się wybrać tylko tę dziesiątkę najlepszych z najlepszych, choć miałam ochotę umieścić tu wiele więcej tytułów. Z czystym sumieniem mogę Wam polecić każdą produkcję z tego zestawienia.

W 2018 roku trafiłam również na kilka bardzo słabych filmów. Oto one:
  1. "Dom otwarty" (The Open House, 2018)
  2. "Grzeczny grzesznik" (The Land of Steady Habits, 2018)
  3. "Ibiza" (2018)
  4. "Kobieta na skraju dojrzałości" (Young Adult, 2011)
  5. "Miłość na zamówienie" (Failure to Launch, 2006)
  6. "Naomi and Ely's No Kiss List" (2015)
  7. "Ojciec roku" (Father of the Year, 2018) 
  8. "Przyjaciele z kasą" (Friends with Money, 2006)
  9. "The Clapper" (2017)
Tak jak w przypadku książek, tak również tutaj przedstawiam wam tytuły, które oceniłam na 3/10 lub niżej. Niestety wśród filmów znalazło się trochę więcej pozycji, które nie przypadły mi do gustu. Mam wrażenie, że jeszcze nie do końca potrafię dobrać pod siebie produkcję, która mnie zachwyci, przez co znacznie częściej trafiam na filmowe niż książkowe gnioty.

Biorąc pod uwagę to jak ciężki był to dla mnie rok, między innymi przez wykańczanie mieszkania (chociaż były momenty, że to ono wykańczało mnie ;)) i przeprowadzkę, jak i inne prywatne sprawy które jednak wolałabym zostawić dla siebie, to uważam ostatnie dwanaście miesięcy za bardzo udane pod względem książkowym oraz filmowym. A jak jest u Was? Mam nadzieję, że był to udany rok a następny będzie jeszcze lepszy! I tego Wam z całego serca życzę.

Choć miałam swoje lepsze i gorsze momenty na moim blogu, to podsumowanie jest już 900 postem, który się na nim pojawił. Zakładając go nawet nie spodziewałam się, że tak długo będę go prowadzić i poznam dzięki niemu tyle ciekawych osób. To chyba dzięki temu miejscu nie postradałam dotychczas całkowicie zmysłów :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails