czwartek, 13 września 2018

'Miś' (1980) - film







Komedia złożona z groteskowych epizodów ukazujących rozpad PRL-owskiego systemu. Liczne sceny z barów mlecznych, urzędów i sklepów ujawniają absurd codziennej egzystencji Polaków. Wokół historii Ochódzkiego (Stanisław Tym) narasta wiele ważnych, małych opowieści charakteryzujących rzeczywistość początku lat osiemdziesiątych.









     Po kilku niezbyt udanych produkcjach na które ostatnio trafiłam stwierdziłam, że przyszedł wreszcie czas aby odświeżyć sobie trochę klasyki. A w szczególności tej polskiej klasyki, która na pewno mi się spodoba. Tym oto sposobem, po raz kolejny, obejrzałam film "Miś" o którym słyszał chyba każdy polski obywatel :).
     Ciężko mi opisać w kilku słowach fabułę tego filmu - to co tutaj możemy znaleźć jest tak dobre, że chyba nawet nie powinno wymagać przedstawienia. Absurdy życia codziennego, humor Barei jak i wiele, wiele innych czynników wpływa na to, że ta produkcja jest po prostu genialna. Co prawda jeszcze mnie nie było w czasach które są tu przedstawiane, więc nie mam sama porównania do faktycznej codzienności. Jednak niektóre opowieści znanych mi osób bardzo dobrze odzwierciedlały to, co tutaj znajdziemy.
     Gra aktorska - oj dawno nie widziałam tak dobrze wykreowanych bohaterów oraz idealnie dobranej obsady. Można by wyciągnąć pod tym względem kilka negatywnych sytuacji z filmu, jednak całość przyćmiewa to jak wszystko zostało przedstawione.
     Wiem, że moja opinia nie wnosi nic nowego, wszystko już prawdopodobnie zostało przekazane w innych dużo lepszych recenzjach. Ja tylko chciałabym Wam przypomnieć o naszej rodzimej produkcji, która jest po prostu rewelacyjna. Jeśli ją już widzieliście to chyba nic więcej nie muszę już dodawać.
     Moja ocena: 10/10.

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Jesteś pierwszą osobą z którą mam jakąkolwiek styczność, której nie spodobał się ten film!

      Usuń

Related Posts with Thumbnails