sobota, 1 września 2018

"Mroczny duet" Victoria Schwab





Kate Harker nie boi się ciemności. Poluje na potwory i robi to dobrze. August Flynn nigdy nie będzie człowiekiem, bez względu na to, jak bardzo kiedyś tego pragnął. Ma swoją rolę do odegrania i odegra ją za wszelką cenę. Minęło prawie sześć miesięcy odkąd ich ścieżki skrzyżowały się, a w tym czasie wojna między ludźmi i potworami rozgorzała na dobre. W Prawdziwości August przyjął rolę przywódcy, którym nigdy nie chciał być. W Dobrobycie Kate, w zupełnej zgodzie ze swoją naturą, stała się bezwzględną łowczynią. Tymczasem z mroku wyłania się nowy rodzaj potwora, który karmi się chaosem i wyciąga na powierzchnię najgłębiej skrywane lęki swoich ofiar. 
Opis książki








Autor: Victoria Schwab
Tytuł oryginalny: Our Dark Duet
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Brodzik Agnieszka
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: fantasy
Rok pierwszego wydania: 2017
Rok pierwszego wydania polskiego: 2018
Liczba stron: 512



     "Mroczny duet" to kontynuacja "Okrutnej pieśni", która była dla mnie w zeszłym miesiącu niemałym zaskoczeniem. Po przeczytaniu ostatniej strony tamtej powieści, wiedziałam, że muszę sięgnąć po dalsze losy Kate i Augusta jak najszybciej. Niestety nie jest tu już tak dobrze jak było w pierwszym tomie...
     Początkowo główni bohaterowie działają na własną rękę w różnych miastach. Każde z nich stara się utrzymać pewien porządek w świecie poprzez walkę z potworami. Pewna sytuacja doprowadza do ich ponownego spotkania. I tutaj niestety zaczynają się schody. Ta relacja pomiędzy bohaterami, która była dla mnie na plus w "Okrutnej pieśni", została trochę zaburzona. Niekoniecznie spodobały mi się pewne momenty, które już zaczynają być standardowym wątkiem w młodzieżówkach w przypadku gdy kluczowymi postaciami są chłopak i dziewczyna. Sama akcja rozkręcała się powoli, by dopiero w drugiej części książki wreszcie się rozkręcić i wciągnąć czytelnika na dobre. Muszę jednak przyznać, że zakończenie, które zaserwowała nam tutaj autorka było na tyle nieoczywiste, dzięki czemu wyróżnia się ono na tle tego typu literatury.
     Bohaterowie niestety nie zostali aż tak dobrze dopracowani w szczegółach jak bym oczekiwała. Były pewne momenty, gdy brakowało mi lepszego nakreślenia ich osobowości, tak aby zapadli oni nam dłużej w pamięci. Choć może nie jest tak źle - podczas lektury żadna z postaci nie ma prawa nam pomylić się z inną, każdy ma swój pewny sposób bycia. Pomimo mnogości bohaterów ani razu nie miałam wrażenia, że nie wiem o kim czytam.
     Styl autorki bardzo lekki i przyjazny w odbiorze. Zasadniczo nie zmienił się on w porównaniu do tego co poznałam w poprzedniej części, dzięki czemu lektura tej pozycji była dla mnie przyjemnością. Sposób w jaki Victoria Schwab kreuje świat spowodował, że mam ochotę sięgnąć po kolejne jej tytuły które są dostępne na naszym rynku. Wydanie elektroniczne bardzo dobrze dopracowane, dzięki czemu nic nie utrudniało mi czytania.
     Pozycja "Mroczny duet" ma swoje wady i zalety. Pewne aspekty tej historii mnie zawiodły, lecz były i takie, które wywołały zaskoczenie. Nie żałuję jednak, że sięgnęłam po tę książkę. Choć nie trafiła ona całkowicie w moje gusta, dobrze spędziłam swój czas podczas lektury.
     Moja ocena: 6/10.

2 komentarze:

  1. Pierwszy tom mi się podobał, więc myślę, że w końcu w tym miesiącu uda mi się przeczytać ten :)

    Bookeater Reality

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails