środa, 19 września 2018

"Cinder i Ella" Kelly Oram





Niespełna rok temu osiemnastoletnia Ella uległa tragicznemu wypadkowi, w którym zginęła jej mama, a ona sama odniosła bardzo poważne obrażenia. Powrót do zdrowia jest trudny, dlatego dziewczyna trafia pod opiekę dawno niewidzianego ojca i jego nowej rodziny… na drugim końcu kraju! (za którą szczerze nie przepada!) Teraz Ella musi przekonać innych, że potrafi żyć samodzielnie…. i po dłuższej przerwie ponownie nawiązuje kontakt z kimś, kto jako jedyny jest gotów jej pomóc… I bardzo wiele dla niej znaczy… Anonimowy przyjaciel poznany na blogu. Cinder.
Opis książki








Autor: Kelly Oram
Tytuł oryginalny: Cinder & Ella
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Nykiel Joanna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2014
Rok pierwszego wydania polskiego: 2018
Liczba stron: 344



     Choć "Kopciuszek" nie jest moją ulubioną bajką z dzieciństwa, to skusiłam się na retelling tej historii. Słyszałam wiele pochlebnych opinii na temat powieści "Cinder i Ella", dlatego też nie mogłam przejść obok niej w bibliotece obojętnie. Z drugiej strony nie spodziewałam się niczego spektakularnego, skoro i oryginał nie był dla mnie rewelacyjny. Może przez to podejście ta powieść dość pozytywnie mnie zaskoczyła.
     Ella uległa wypadkowi, w którym zginęła jej matka, a ona doznała rozległych obrażeń. Na jej nieszczęście trafia do swojego dawno niewidzianego ojca, który założył kilka lat wcześniej nową rodzinę. Jej jedyną odskocznią jest internetowy przyjaciel o tajemniczym nicku Cinder. Jest to bardzo lekka powieść, skierowana głównie dla młodzieży. Jednak, choć już od dawna nie jestem grupą docelową, czerpałam niezłą przyjemność z lektury tej książki. Akcja została pociągnięta w bardzo lekki i momentami całkiem zabawny sposób, przez co mogłam się oderwać od rzeczywistości. Czytałam ją głównie w drodze do i z pracy i sama podróż była dzięki niej bardziej znośna. Jeśli jednak szukacie tutaj ambitnej powieści o zaskakującym zakończeniu możecie się bardzo mocno rozczarować. Większość wydarzeń w tej historii jest niestety ogromnie przewidywalna, jednak przedstawiona na tyle sensownie, że nie odebrałam tego aż tak negatywnie.
     Bohaterowie niestety nie zostali wykreowani na tyle dobrze abym mogła o nich coś więcej napisać. Byli oni po prostu poprawnie przedstawieni, lecz nie wywołali we mnie żadnych emocji - ani nie pokochałam ani nie znienawidziłam żadnej z postaci. Ot po prostu byli by akcja mogła iść dalej.
     Styl autorki bardzo lekki w odbiorze a sposób w jaki pokierowała akcją zaskakująco na plus. Czuć jednak, że język jakim została napisana ta książka jest bardziej młodzieżowy, choć dorosła osoba też się tutaj odnajdzie. Wydanie papierowe - wszystko byłoby pięknie i cudownie gdyby nie klejone strony. Ale to chyba standardowy element do którego muszę się przyczepić. Egzemplarz biblioteczny kiedy go czytałam był jeszcze całkiem nowy więc się trzymał w całości ale jestem ciekawa jak długo...
     Nie żałuję, że sięgnęłam po tę pozycję, gdyż bardzo miło mi się ją czytało. Mam nawet ochotę zaznajomić się z kolejnym tomem aby móc poznać dalsze losy bohaterów. Niestety nie jest to książka aż tak genialna, którą chciałabym mieć na swojej półce, aby móc do niej w przyszłości ponownie wrócić.
     Moja ocena: 6/10.

2 komentarze:

  1. Gdy będę potrzebować czegoś lekkiego zapewne pomyśle o niej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie ma się zbyt wygórowanych oczekiwań co do treści to jako lekka powieść powinna być ok :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails