poniedziałek, 17 września 2018

'Rozmowy kontrolowane' (1991) - film








Komedia filmowa opowiadająca o stanie wojennym w humorystycznej  konwencji. Kontynuacja przygód bohaterów z "Misia" z 1981 r. Ryszard Ochódzki, szantażowany przez wysokiego funkcjonariusza SB, otrzymuje zadanie przeniknięcia do struktur Solidarności. Nieoczekiwanie, w wyniku niespodziewanego splotu okoliczności, staje się czołową postacią walczącego podziemia.









     Jak już obejrzałam ponownie "Misia", którym jestem nadal oczarowana, postanowiłam pójść za ciosem i obejrzeć również "Rozmowy kontrolowane". Poprzeczka została postawiona bardzo wysoko, a jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia. W przypadku tego filmu jest to moje pierwsze z nim zetknięcie, więc nie do końca wiedziałam czy mogę spodziewać się równie dobrej komedii.
     Ryszard Ochódzki, znany już z wcześniej wspomnianego filmu, tym razem udaje się z pewną misją do innego miasta. Splot nieoczekiwanych wydarzeń doprowadza do tego, że staje się twarzą walczącego podziemia. Muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolona z seansu i ogromnie żałuję, że już nie produkują tego typu filmów na naszym rodzimym rynku. Co prawda czuć tutaj rękę innego reżysera, Barei chyba nic nie jest w stanie dorównać. Jednak sposób w jaki została pociągnięta akcja oraz żarty sytuacyjne nadal trafiają w moje gusta. Choć bohaterowie są ci sami co w "Misiu" to można oglądać te filmy niezależnie, gdyż historia nie jest ściśle związana z tym co się wcześniej działo.
     Gra aktorska - cóż ja mogę napisać, skoro jest na bardzo dobrym poziomie. Każda postać została idealnie obsadzona i zagrana. Podczas oglądania odniosłam wrażenie jakby aktorzy naprawdę wiele dali z siebie aby ich role były zapamiętane na długo.
     Jestem pewna, że jeszcze nie raz powrócę do tego filmu. Jestem pod jego ogromnym wrażeniem i to jest to czego w danym momencie potrzebowałam. Poprawa humoru gwarantowana :)!
     Moja ocena: 9/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails