sobota, 29 grudnia 2018

"Sekretna kolacja" Raphael Montes



Czterech przyjaciół wynajmuje luksusowe mieszkanie w dzielnicy Copacabana. Wydaje im się, że mają u stóp cały świat. Nie wszystko jednak układa się po ich myśli i wkrótce wpadają w długi. Aby zdobyć
pieniądze, decydują się na kontrowersyjny biznes. Urządzają ekskluzywne kolacje, których menu dalece przekracza granice tego, co uważa się za jedzenie. Z czasem przyjaciele przekonują się, że biedny czy bogaty, czarny czy biały, stary czy młody – w czynieniu zła wszyscy jesteśmy jednakowi.
Kilku przyjaciół, wielkie pieniądze, niespełnione ambicje, mroczny sekret i przerażająca spirala zbrodni, która rozpoczęła się od niewinnego żartu, a skończyła na samym dnie piekła.
Opis książki






Autor: Raphael Montes
Tytuł oryginalny: Jantar Secreto
Język oryginalny: portugalski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2016
Rok pierwszego wydania polskiego: 2017
Liczba stron: 400



     "Sekretna kolacja" to powieść, która nie była chyba aż tak bardzo reklamowana albo ja po prostu nie zwróciłam na nią zbyt dużej uwagi. Jednak natrafiłam na ten tytuł przeglądając jeden z portali książkowych i byłam zaintrygowana opisem. Postanowiłam dać szansę tej historii, jednak na pierwszy rzut w postaci e-booka aby sprawdzić o co tak na prawdę chodzi.
     Czwórka przyjaciół w poszukiwaniu lepszego jutra, z małej mieściny przeprowadza się do "wielkiego miasta" i tam próbuje swojego szczęścia. Jednak w pewnym momencie zaczynają się ich problemy finansowe, które doprowadzają wręcz do szalonego pomysłu. Postanawiają robić w swoim mieszkaniu kolacje dla obcych ludzi, lecz będą podawać potrawy z bardzo nietypowym składnikiem... Spirala wydarzeń zaczyna się rozkręcać, a bezpieczeństwo bohaterów wisi na włosku. Pomimo, że nie miałam aż tak wielkich oczekiwań wobec tej historii, to po jej lekturze targa mną wiele emocji i niekoniecznie wszystkie są te pozytywne. W bardzo plastyczny sposób autor opisał wiele scen, które mogą wzburzyć przeciętnego czytelnika, który tak jak ja nie do końca chyba wiedział na co dokładnie się pisze. To w jaki sposób przygotowywane były posiłki i to co działo się przed nimi jak i w trakcie kolacji było dla mnie było dla mnie momentami wręcz odpychające. Na pewno na długo po lekturze niektóre opisy pozostaną w mojej głowie, choć chciałabym jak najszybciej ich się pozbyć z pamięci.
     Bohaterowie zostali dobrze wykreowani, choć przy samych wydarzeniach z którymi mamy styczność w tej powieści mam wrażenie, że giną oni w tym całym rozgardiaszu. Pomimo, że nie mieszali mi się ze sobą w trakcie lektury, to jednak zwracałam na same postacie mniejszą uwagę niż na to, o czym ja właściwie czytam.
     Styl autora bardzo plastyczny co chyba powinno być na plus. Natomiast sama historia, którą tutaj przedstawił nie do końca jest w moich klimatach. Możliwe, że znajdą się czytelnicy, którzy docenią fabułę tej książki lecz jest ona chyba nie na moje nerwy. Wydanie elektroniczne solidnie przygotowane i nie mam mu nic do zarzucenia.
     Książka pt. "Sekretna kolacja" jest pozycją intrygującą, dobrze napisaną jednak nie do końca jest to tematyka którą lubię czytać. Wątpię abym powróciła do niej kiedykolwiek, a już stanowczo nie kupię egzemplarza papierowego, który mógłby zdobić mój regał z książkami. Jestem ciekawa czy wy już zetknęliście się z tym tytułem i co o nim sądzicie.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails