wtorek, 19 czerwca 2018

"A ja żem jej powiedziała..." Katarzyna Nosowska

Ta książka to petarda!
Wydawało się, że nic już nas nie zaskoczy w internecie. I wtedy pojawiła się ona. Śmieszna gęba, która mówi mądrze o życiu. Prosto, zwięźle, szczerze i bez owijania w bawełnę. Ze zrozumieniem, bez pouczania - ciepło, z doświadczeniem i życiową mądrością. 
Mówi o show-biznesie, celebrytach, współczesnych snobizmach, fobiach i modach. O druzgocącym wpływie portali społecznościowych na nasze życie, o dylematach partnerstwa, problemach w okiełznaniu nastolatków, o miłości do jedzenia i terrorze rynku reklamowego. O tym, jak kochać i nie kochać. O tym, że czarny nie wyszczupla, a seks tantryczny nie podlega tylko na faszerowaniu, faszerowaniu, faszerowaniu.
Nosowska jest szczerą, dojrzała i oryginalną obserwatorką rzeczywistości. I ma to, czego brakuje teraz wszystkim - dystans do samej siebie.
Nieoczywiste, głębokie, błyskotliwe, świetnie napisane i bawiące do łez.
Kaśka zabije cię miłością!
Opis książki





Autor: Katarzyna Nosowska
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: satyra
Forma: zbiór opowiadań / nowel
Rok pierwszego wydania: 2018
Liczba stron: 208



     Katarzyna Nosowska to znana piosenkarka o której nie sposób było usłyszeć na polskim rynku muzycznym. Podczas Warszawskich Targów Książki moja siostra zakupiła jej książkę "A ja żem jej powiedziała" i gdy tylko mi pozwoliła to od razu ją od niej pożyczyłam. Spodziewałam się bardzo dobrej lektury i całe szczęście się nie zawiodłam.
     Pozycja ta jest zbiorem felietonów, od których nie można się oderwać. "Ta książka to petarda!" głosi napis na okładce i ja się z tym stwierdzeniem zgadzam. Nie za bardzo przepadam za taką formą pisania jaką tutaj znajdziemy, choć w tym przypadku zostało to mistrzowsko wykonane. Znajdziemy tu krótkie formy na przeróżne tematy, które poruszają życiowe tematy i jak zwykle przedstawione w genialny sposób obserwacje na temat danych sytuacji. Podczas lektury nie mogłam się oderwać od czytania, a po głębszej refleksji z większością opinii które możemy tutaj znaleźć muszę się zgodzić.
     Styl Katarzyny Nosowskiej jest za razem bardzo przyjemny i łatwy w odbiorze, a jednocześnie porusza takie tematy, że aż ciężko uwierzyć z jaką lekkością można je przedstawić. Wydanie papierowej książki również może zachwycać swoim wyglądem wielu czytelników. Ogrom detali jakimi została ona dopracowana przyciąga oko, choć jeśli ktoś woli większą prostotę to może nie docenić tego jak została ona wydana. Jedyny zarzut to jak zwykle klejone strony, które niestety nadal mnie do siebie nie przekonują.
     Cieszę się, że sięgnęłam po tę książkę, gdyż spędziłam z nią bardzo dobrze swój wolny czas podczas lektury. Jedynie żałuje, że nie zakupiłam jeszcze swojego egzemplarza, choć może to się kiedyś zmieni :). Jeśli jesteście fanami twórczości Katarzyny Nosowskiej nie możecie przegapić tej pozycji!
     Moja ocena: 8/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails