poniedziałek, 25 maja 2020

"Pozwól mi wrócić" B.A. Paris

Kiedy zniknęła, powiedział prawdę. Ale niecałą…
Nowy wstrząsający thriller autorki bestsellera „Za zamkniętymi drzwiami”.
ONA ZNIKNĘŁA
Fin i Layla, młodzi i nieprzytomne w sobie zakochani, wyjeżdżają na wakacje do Francji. W drodze zatrzymują się w nocy na parkingu i kiedy Fin wraca z toalety, jego dziewczyny nigdzie nie ma.
ON SKŁAMAŁ
Fin opowiada policji, o tym, co zdarzyło się tej nocy. Są tacy, co nie wierzą w jego wersję i podejrzewają go o najgorsze. Nawet po latach. I tylko Fin wie, że nie powiedział policji całej prawdy.
TERAZ SIĘ BOI
Po dziesięciu latach zaczyna jeszcze raz – w innym miejscu, z inną kobietą. I tak się akurat złożyło, że jest nią siostra jego zaginionej dziewczyny. Kiedy się zaręczają, Fin dostaje telefon. Ktoś z jego przeszłości widział Laylę. Ktoś podrzuca znaki kojarzące się jednoznacznie z Laylą. Ktoś wysyła mu maile, które doprowadzają go na skraj szaleństwa.
Fin zaczyna podejrzewać wszystkich i coraz bardzie wierzy w to, że jego dawna ukochana żyje.
I że jest bliżej, niż mu się wydaje.
Opis książki



Autor: B. A. Paris 
Tytuł oryginalny: Bring Me Back 
Język oryginalny: angielski 
Tłumacz: Koziej Magdalena 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2018 
Rok pierwszego wydania polskiego: 2019 
Liczba stron: 320 
Czas trwania: 7h 29min 
Lektor: Maciej Kowalik, Magdalena Schejbal



     Książki B.A. Paris z którymi miałam dotychczas do czynienia nie zachwyciły mnie, choć zdaje sobie sprawę, że jej twórczość ma grono fanów. Pomimo, że całkiem niedawno słuchałam thriller "Na skraju załamania", który ogromnie mnie rozczarował postanowiłam dać ostatnią szansę autorce. I znów nie jestem zadowolona na tyle by mieć ochotę sięgać po jakiekolwiek inne tytuły spod jej pióra...
     Podczas wycieczki we Francji Layla niknie w niewyjaśnionych okolicznościach. Jej ciało nigdy nie zostało odnalezione, po latach zostaje uznana za martwą, a Fin musi pogodzić się z utratą ukochanej. Nagle mężczyzna dostaje tajemnicze wiadomości, przez które jego życie może wywrócić się do góry nogami. Choć przez lata był przekonany, że jego dawna ukochana nie żyje, może się okazać to nieprawdą... Niestety fabuła nie jest według mnie zbyt odkrywcza, wykorzystuje ona wiele powtarzających się w thrillerach motywów, przez co możemy już bez problemu domyślić się zakończenia. Mam wrażenie, że część wydarzeń jest bardzo mocno podobna do pozycji którą niedawno słuchałam, a mianowicie "Znajdź mnie" J.S. Monroe. Jeśli znacie jedną z tych historii to już druga nie będzie w ogóle zaskakująca.
     Bohaterowie nie zostali spektakularnie wykreowani. Nie byłam w stanie zżyć się z którąkolwiek postacią i z pełnym zaangażowaniem śledzić ich losy. Również było tu kilka momentów, w których nie do końca byłam pewna o kim jest właściwie mowa, a część osób zlewała mi się w jedność. Przyznam, że treść nie była dla mnie na tyle intrygująca bym miała ochotę powracać i zastanawiać się kto z kim i dlaczego. Sądzę, że bardzo szybko zapomnę nawet imiona bohaterów, którzy tu występowali...
     Styl autorki choć lekki i może dla niektórych przyjemny, dla mnie był dość przeciętny. Sposób w jaki przedstawiła ona tutaj treść nie wyróżnia się dla mnie niczym szczególnym na tle innych powieści z tego gatunku. Lektorzy to chyba największy plus całości i nie mam właściwie im nic do zarzucenia. Pomimo, że nie będę tu się nad nimi zbytnio zachwycać to jednak nie miałam ochoty przez nich wyłączyć audiobooka już na samym początku.
     Po lekturze "Pozwól mi wrócić" jestem już pewna, że muszę sobie odpuścić lekturę pozostałych powieści tej autorki. Nie robią na mnie one takiego wrażenia, jakbym się spodziewała. Moim zdaniem nie jest to thriller mrożący krew w żyłach o którym trudno będzie zapomnieć. Ja osobiście jestem rozczarowana tą pozycją.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails