niedziela, 17 maja 2020

'Sergio' (2020) - film


Charyzmatyczny Sergio Vieira de Mello ma za sobą długą karierę jako czołowy dyplomata ONZ. Pracował w najbardziej niestabilnych regionach świata, umiejętnie negocjując porozumienia z prezydentami, rewolucjonistami i zbrodniarzami wojennymi, aby chronić życie zwyczajnych ludzi. Zanim jednak odejdzie ze służby, by rozpocząć proste życie u boku ukochanej kobiety, podejmuje się ostatniej misji w Bagdadzie, na nowo pogrążonym w chaosie po amerykańskiej inwazji. Ten ostatni, krótki w zamierzeniu wyjazd przemienia się w dramatyczną walkę o życie, kiedy w siedzibie ONZ wybucha bomba, grzebiąc Sergia pod gruzami. Oparty na faktach film "Sergio" to porywający dramat o mężczyźnie popchniętym do granic wytrzymałości fizycznej i psychicznej, kiedy zmuszony jest stawić czoła skutkom własnych kontrowersyjnych decyzji dotyczących aspiracji, rodziny i miłości.



     O filmie "Sergio", choć jest to jedna z tegorocznych nowości, słyszałam już kilka pozytywnych opinii. Kilka razy przejechałam się na takich poleceniach, lecz postanowiłam dać szansę tej produkcji, gdyż temat wydał mi się interesujący. Pomimo, że szału nie było to i tak uważam, że jest ona całkiem dobra.
     Mamy tu przedstawioną historię Sergio Vieira de Mello, który przez wiele lat pracował w ONZ. Jego kariera była momentami burzliwa, często przyszło mu funkcjonować w dość trudnych warunkach. Jego ostatnia misja przed odejściem ze służby okazała się również 'dramatyczną walką o życie' i ostatnim wyjazdem w jego życiu. Ten film jest oparty na faktach więc ciężko mi ocenić treść jako taką. Przyznam, że nie znam szczegółów z życia tej osoby i również trudno mi stwierdzić jak wiernie zostały ukazane niektóre momenty. Natomiast sam sposób w jaki zostały przedstawione wydarzenia uważam za bardzo dobry. Były tu na przykład wstawki z prawdziwych przemów prezydenta Stanów Zjednoczonych, które dla niektórych mogą być ważnym urozmaiceniem całości. Według mnie ten film w interesujący sposób przedstawił życie tego człowieka, zachęcając mnie przy tym aby lepiej poznać jego losy. Jestem po prostu zaintrygowana tym, w jaki sposób rozwijała się kariera tego człowieka i jego wpływ na rozwój pewnych sytuacji. Gra aktorska według mnie na bardzo wysokim poziomie. Mam wrażenie, że aktorom udało się idealnie ukazać przeróżne emocje targające postaciami, w które się wcielali.
     Pomimo moich obaw uważam film "Sergio" za naprawdę dobry. Zachęcił mnie on do poszerzenia swojej wiedzy o niektórych tematach. Jeśli jeszcze nie widzieliście tej produkcji to zachęcam Was do jej nadrobienia. Mam nadzieję, że będziecie nim równie pozytywnie zaskoczeni jak ja.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails