sobota, 25 lipca 2020

"Podejrzany" Paulina Świst


To nie żarty, to nie przelewki, tu się dzieje, i to jak!
W roku 2014 Daniel Wyrwa był jeszcze żołnierzem 6. Batalionu Powietrzno-Desantowego w Gliwicach, a Maria Zimnicka – dobrze zapowiadającą się aplikantką adwokacką. Daniel, delikatnie mówiąc, nie miał dobrej reputacji. Wszyscy – poza Marią – wiedzieli o jego problemach z prawem, z narkotykami, ze skłonnością do przemocy i do maczania palców w nielegalnych przedsięwzięciach, ale przecież miłość nie wybiera… Maria urodziła córeczkę, Daniel wylądował na odwyku, Maria wyszła za mąż za kolegę z dzieciństwa, a potem… Potem zrobiło się szybko, ostro, groźnie, błyskotliwie, zaskakująco i wciągająco. 
Fani Pauliny Świst dostaną więcej, niż oczekują, nowi czytelnicy natychmiast sięgną po jej wcześniejsze książki. Gwiazda świeci coraz jaśniej! 

Opis książki



Autor: Paulina Świst 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2018 
Liczba stron: 320
Czas trwania: 5h 31min 
Lektor: Laura Breszka, Mateusz Król



     Książka pt. "Podejrzany" to już trzeci, ostatni dostępny tom serii rozpoczynającej się od "Prokuratora". Choć poprzednie części nie zrobiły na mnie ogromnie pozytywnego wrażenia sięgnęłam również i po tę ostatnią, gdyż nie lubię mieć niedokończonych serii. Niestety i w tym przypadku mam niezbyt pozytywne odczucia.
     Historia przedstawiona w tej powieści mam wrażenie, że jest lekkim połączeniem dwóch poprzednich tomów z minimalną domieszką rozwinięcia niektórych wątków. Pod tym względem niestety jestem mocno zawiedziona, gdyż żadne z wydarzeń nie było dla mnie zaskakujące a sama akcja nie trzymała mnie już odpowiednio w napięciu. Znów mogę również przyczepić się do obietnic z okładki - niestety z ostrzejszym językiem czy niezbyt wybrednymi żartami spotkałam się w pracy w korporacji. Niemniej jednak zdaję sobie sprawę, że fabuła tej powieści może niektórych czytelników zachwycić. Płynie się przez nią lekko i bardzo szybko, lecz w moim przypadku nie pozostanie w pamięci na zbyt długi czas. Pomimo, że nie miałam zbyt dużych oczekiwań miałam jednak cichą nadzieję, że znajdzie się tu coś co mnie bardziej zaskoczy i pozostawi bardziej pozytywne wspomnienia.
     Bohaterowie niestety dla mnie byli dość przeciętnie wykreowani. Część z nich była dla mnie wręcz identyczna, niczym nie odróżniająca się od pozostałych postaci. Z nikim tutaj nie byłam w stanie zżyć się na tyle abym z czystym sercem mogła napisać, że komukolwiek kibicowałam by jego sprawy potoczyły się jak najlepiej. Styl autorki albo się lubi albo nienawidzi - moim zdaniem niczym nie różni się to w jaki sposób została tutaj przedstawiona treść od poprzednich tomów. Lektorzy natomiast jak najbardziej na plus.
     O tej serii Pauliny Świst mam wrażenie, że nie jest zbyt głośno. Pomimo, że ma kilka aspektów, które mi osobiście nie do końca podeszły, mam wrażenie, że jest to, o dziwo. i tak jedna z lepszych serii z erotyką w tle, które miałam okazję przeczytać. Jeśli lubicie takie klimaty to może warto się tymi powieściami zainteresować.
     Moja ocena: 4/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails